23 februari 2012

så himla skönt med sol i ansiktet.


Jag vet inte vad det är. Men med åren så längtar jag ihjäl mig efter våren. Nästan ont-i-magen-längtar. Kanske är det tusen vinterstövlar och blöta vantar. Kanske är det iskalla golv och ett dragigt hus. Eller ett kolmörkt hus.

Min mamma säger att så var det aldrig förr, då älskade jag ju vintern. Kanske är det åren, helt enkelt. Eller att jag inte så ofta (aldrig förresten) sitter dagarna igenom på små caféer med mängder av tända ljus med snöflingor singlande utanför fönstret. Eller går långa promenader på knastersnöiga gator. Sådana där tänkarepromenader då man liksom hann just tänka - att gud vad det är vackert. 

Men banne mig - var det inte vår idag? Japp, så in i norden mycket vår. 


Och som smågodis är de här böckerna. Finns mängder av dem här. Jag ska bläddra i dem åt er någon dag. Och säga vilken som är favorit.


Och den här gången ser Nomis glass ut som en glass. Skönt.

13 kommentarer:

  1. Mummainlägg idag! Sprittande glatt och sockersött - perfekt till en sån här finfin dag!

    SvaraRadera
  2. och den där vasen - aaah, suck. så fin!

    SvaraRadera
  3. Jodå, idag var det minsann vår. Så där så det kändes i hela kroppen, härliga tider :)

    SvaraRadera
  4. Jag är precis som du med vårlängtan. För varje år blir den bara starkare och starkare och idag fick jag äntligen lapa vårsol och bli härligt varm om kinderna.

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  5. Här var det också sol idag. Jag längtade ut till skidspåret, men hann inte med det. Kanske imorgon...

    SvaraRadera
  6. Snygg vas! Var kommer den ifrån??!

    SvaraRadera
  7. Tusenmiljarders tack för tipset att Fine Little Day säljer Jeu de paumes-böckerna! Jag har velat utöka min samling men de är ju inte helt lätta att få tag i (mina är köpta på Designtorget och Under men där finns de ej längre, och det verkar så krångligt att beställa från Japan ju). Nu ska jag beställa :-)

    SvaraRadera
  8. Fin blogg du har! Jag älskar dessa böcker! Speciellt ateljéböckerna!

    SvaraRadera
  9. Själv tänker jag tvärtom, om jag bara hade ett stort vackert hus med trädgård, så skulle vintern vara så mycket enklare.
    Så trött på att hänga i innerstans parker med trafiken runt hörnet..
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  10. Åh så härliga färger! Och säger som Lilla U, vasen! Vilken underbar vas! Ha en bra dag kompis! kram!

    SvaraRadera
  11. äntligen hittade jag ett enkelt ställa att beställa de där Paumes böckerna. tusen tack för tipset! Stockholm Family och Paris Family är på väg hem till oss! kram c.

    SvaraRadera
  12. Idag är det sol från en blå himmel hos oss. Riktiga vårkänslor i Skåneland. Härligt med den inramade teckningen.

    Skön söndag.

    SvaraRadera
  13. åh jag älskar dina bilder, så färgglatt och härligt :)

    SvaraRadera