03 mars 2011

kan det bli för billigt?


Idag på loppis. En farbror före mig i kön skulle köpa två kaffekoppar med fat.
- Det blir två kronor, sa kassörskan.
- Två kronor!??! utbrast farbrorn. Uj, uj så billigt, skrockade han. Nästan lite förläget. Uj, uj två kronor bara...
- Jaa, sa kassörskan och synade undersidan på kopparna. Ja, det står ju en krona på faten och inget här. Så ja, två kronor blir det. Så vände hon och vred på dem några varv till. Men det är klart man kanske skulle ta...
- Ta fyra kronor, lade jag mig i. Farbron sken upp och tog fram ytterligare två enkronor och lade på disken.
- Fyra kronor säger vi! Det känns bättre så.

Bilderna har inget med vare sig loppis eller billigheter att göra. Det är pappersark som damp ner på Mokkasin häromdagen. Stora (50x70) och därför perfekta som tavlor. Eller att klä in en ask eller två med.

Ett litet tillägg. Arken är i och för sig en billighet. Inte i enkronasklassen men ändå.

22 kommentarer:

  1. Hihi... ibland kan det visst bli det ;)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Tänk att det kan bli så billigt att man skäms....

    Tack snälla du för det fina paketet du hade gjort. Jag älskar fina paket!!

    Kram LiseLotte

    SvaraRadera
  3. jättefina ark minst sagt!
    Kul att få se dem i butiken misstänker jjag.

    Kram

    Klara

    SvaraRadera
  4. Ha ha! Vilken ljuvlig liten historia! :)

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  5. Händer bara på loppis - helt obetalbart!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Marc Boutavant er min favoritt illustratør. Heldige du som har de fine arkene! Men jeg har en kjempefin bok av han da, Moki.

    SvaraRadera
  7. var ligger denna billiga loppis kan det vara den
    Vid stationen, hälsar på mina föräldrar.
    Petra

    SvaraRadera
  8. Men det är ju Moki på arken. Figuren i en av sonens favoritböcker. Väldigt fin bok och väldigt fina ark!
    /Milli

    SvaraRadera
  9. Å jag ler för mig själv när jag läser din lilla historia =)

    Otoligt fina ark, den längts ner till höger... den gillar jag allt!

    KRAM!

    SvaraRadera
  10. Gud vad fina! De måste jag ha!
    Hur stora är arken och kostar? :)

    SvaraRadera
  11. Så gulligt...fina pappersark också...

    Ha en bra fredag och skön helg!
    Kramen Tina

    SvaraRadera
  12. Jättefina ark!

    Jag vet inte om du missade min kommentar om att du vunnit utlottningen inne hos mig! Du vann necessären. Grattis! Maila mig din adress på nastet@hotmail.com

    Kram Lotten

    SvaraRadera
  13. Jag har varit med om något liknande. En kvinna som utropade -Det är ju för billigt! Skamligt att saker inte är värda något längre! :)

    SvaraRadera
  14. Fyra kronor. Vad får man för det liksom?! :-)

    SvaraRadera
  15. Vilken söt farbror! :-)

    Jätte fina pappersark också.

    Ha en fin Fredag!
    Elina

    SvaraRadera
  16. Ha ha, jodu 4 spänn känns ju rätt ok. Finfina ark. Ha en härlig helg! Kram frida

    SvaraRadera
  17. Tro om inte detta skulle kvala in som i-landsproblem?! ;-)

    SvaraRadera
  18. hihi, som det kan gå. Tack för den roliga lilla berättelsen. :-) Fick mig att småle en trist dag som den här.

    Ha en mysig fredag!
    Kram från C

    SvaraRadera
  19. Fina papper! Jag har precis själv börjat besöka loppisar så det är ett nyvunnet intresse. Vilka är dina favoritloppisar runt K-holm? PS! Längtar tills du får in fågelmobilen!

    SvaraRadera
  20. Hej
    Jag har frågat detta förut, men vart hittar du dina loppisar?
    Söker och googlar o frågar folk, men finner inga nära stockholm så här års.
    Tusen tack om du svarar.

    Mvh Louise

    SvaraRadera