22 mars 2011

tisdagstema om konst.


Fabrikens tema idag är konst eller vad är konst för dig. Konst för mig är något som berör mig. Eller andra. På ena eller andra sättet. Och förmodligen inte på samma sätt. Vad det är för något, är mindre viktigt i det stora hela. Fast jag måste ändå erkänna, att många gånger då jag kärar ner mig i något som fått äran att kallas konst så är det något förbaskat dyrt. Förmodligen fotokonst. Tänk att ha stora hiskeligt snygga fotografier på väggarna. Håhåjaja, i ett annat liv. Maybe.



Just nu har vi ingenting på väggarna härhemma. Jag har tagit ner allt. För att ändra om. Och i vanlig ordning stannade det just såhär. Alla Lisa Rinnevuo-tavlor (hennes blogg) i en hög på golvet. Alla Nomis och Charlies tavlor i en hög på bordet. Lite så ser det ut överallt i huset just nu. Halvfärdiga högar. Fast jag har en plan. Så det så.


Spana konst på Fabriken idag.

17 kommentarer:

  1. Å, dina foton är alltid så himla fina. Det är alltid lika inspirerande att gå in på din blogg!

    Kram Elina

    SvaraRadera
  2. Vad i hundan. Håller med....Dina bilder är alltid så fina. Du kan få vadsomhelst att bli snyggt!
    Gillar tavlorna! Söta och charmiga!
    Kram/ Jennifer

    SvaraRadera
  3. Smukke prints i toppen! Er blevet helt vild med skønne prints. Venter pt. selv på at nogen kommer hjem, som jeg kom til at købe på Etsy...

    SvaraRadera
  4. Men hörru, det är ju så snyggt hos dig så jag smäller av! Underbart och jag vill bara se meeer.

    Lyllos dig som har alla de där Lisa-tavlorna. Verkligen!

    Och jag hade rätt om sambon och miniflygeln. Han smällde av. En sån ska vi ha, sa han! Lilleman fyller två i sommar - en perfekt present. Kanske kan vi åka vägen om Mokkasin på en av våra vägar till huvudstaden innan dess. Jag hör av dig om beställning blir aktuellt :)

    kram, kram / kristina

    SvaraRadera
  5. Lisa äger....Bästa konstnären om du frågar mig=)
    Fantastiska bilder från ett tillsynes fantastiskt hem./Annica

    SvaraRadera
  6. Galen av avund över dina Lisa tavlor...;-) Vill haaaaaaaaaaaaaaaa!! Hihihi....

    SvaraRadera
  7. Finaste äpplet från Elisabeth Dunker! Det är en av mina favoriter. Kram, Camilla
    ps. Tusen tack för den fina lyckönskningen! Det blev en riktigt bra dag men nu är jag helt slut.

    SvaraRadera
  8. Lisa Rinnevuo... älskar hennes tavlor. Har ännu ingen i mina ägor! Men jag vill ha!! Du har ju supermånga, lyllos dig!

    Jag har såklart sett trasmattan från Rusta här på din fina blogg, lite för liten men jag har planer att köpa mig en sådan till ett annat golv här i huset! =)

    Kramar!!

    SvaraRadera
  9. Så härliga bilder som vanligt - och jag har inte sett Lisa Rinnevuos tavlor innan så det tackar jag för! :-)

    SvaraRadera
  10. Åhh alla dessa Lisa-tavlor. Måste snart göra slag i saken och köpa en själv.
    Lisa är en supertrevlig person, det gör tavlorna extra fina.

    //Moa

    SvaraRadera
  11. I really like very much the style of this place, it is very beautiful there is a mix of graphics and freshness... all is perfect !

    SvaraRadera
  12. Underbart syrran, som alltid!!!! Stor kram S

    SvaraRadera
  13. Jag vill också bli berörd av konst. Då är det bra konst för mig...

    SvaraRadera
  14. Jag älskar Lisa Rinnevuos tavlor. Tyvärr äger jag inte en enda tavla av henne :( Men det kommer jag med säkerhet att göra någon gång fram över.

    SvaraRadera
  15. Hej Sofia!

    Thanks for your kind words :-)
    The background is a bench that mr.Peet made, he's so handy!
    Have a nice day,
    hug from Holland

    SvaraRadera
  16. Ja men i ditt fina hem gör ju sig tavlorna även på golvet!!:) Många fina du har!!
    Härligt när man har en plan;)

    Kram

    SvaraRadera
  17. Så vackra tavlor!! Ska bli roligt att få se sedan vad det är för plan du har med alla tavlor:) Kram jessica.

    SvaraRadera