15 mars 2011

tisdagstema om bokhyllor.



Känns som vårt hem är överöst med böcker och tidningar. De ligger lite varstans, mest i fönsterna. Fast vi har ju bokhyllor och de känns lite som ett uttjatat ämne här på bloggen. Våra kära Pilastrar har jag skrivit om. Bokväggen i vardagsrummet har skymtat här och där. Mest skymtat, för att jag tänker ibland att jag borde ta tag i den där. Städa upp. Ta bort det som inte hör dit. Snygga till högarna. Storleksordna. Färgkoordinera lite. En gång gjorde jag det. Med ungefär tjugo pocketböcker. Ni ser väl den röda och blå högen till vänster? Sen insåg jag att ett projekt som detta, inte var högst upp på priolistan. Så det ser ut som det gör. Fast jag tror röran gör den lite mer välkomnande. Man törs ta en bok liksom. Oavsett om man bor här eller inte. Platsen är pefekt, går inte att missa. Så man tar sig något att läsa och slår sig ner. Tidigare var här en dörr in till köket. Men nu finns skafferiet på andra sidan. Turligt att det blev såhär.


Och en liten mini-variant av bokhylla hos Charlie och Nomi. Egentligen står deras små sängar på varsin sida. Så man kanske kan kalla detta för deras lilla nattygsbord.
Gå förresten till Fabriken idag och spana in fler bokhyllor. Om ni inte redan varit där vill säga.

Psst! Tack ni supersnälla ♥ för alla fina hälsningar. Väldigt glad blir jag ska ni veta. Och jag vill så gärna hinna svara på alla frågor och kika in hos er. Men tusan, jag har tidsbrist. Igen. Vi kör nämligen samma gamla vanliga visa härhemma. Som alltid när min man är bortrest. Barnen passar på att bli sjuka bara han nämner ordet flygplan. Så också denna vecka. Typiskt nog.

26 kommentarer:

  1. Jag ääääälskar den soffan!!! En sån SKALL jag ha nån gång. Om jag hittar en nån gång. Om jag får plats nån gång. ;) Älskar att den är romantisk och fin och står mot bokhyllan som är snyggt fullproppad och rörig. Önskar att det kunde vara så där snyggt rörigt hemma hos oss också. Men det är bara rörigt. Punkt.

    Krya på dina sötisar. Kram.

    SvaraRadera
  2. Vilken underbart härlig miljö du har hemma. Så levande och personligt!!

    Bokhyllan tar för sig fantastiskt fint. 100 % känsla!

    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Åh, å, å och å igen så underbart det är att titta in i din blogg!

    SvaraRadera
  4. NÄHÄ du, städa inte upp i din kreativa röra. Det är snyggt som det är. LiseLotte

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Det SKA se ut så där. Arrangera icke, det är så en bokhylla ska se ut! O snyyygg soffa.
    Jag kan inget annat än bli impad av allt i ditt hem o allt du gör!
    Stackars dig med sjuka barn o bortrest man. I know the feeling! Krya på Er!!!
    Kram/ Jennifer

    SvaraRadera
  6. Fy tusingen vad typans att de blir sjuka när han är bortrest. Hoppas alla kryar på sig snart och tack för fin inspiration. Böcker är verkligen så vackert!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Ja vad säger man Sofia!!!! Vilken känsla, älskar kontrasterna
    ! Förbjuden att ändra i denna bokhylla:)

    Hoppas barnen kryar på sig!
    Nu får våren komma så vi kan vara ute med
    Samt få mer vitaminer o energi så man håller
    Sig frisk!

    Största kramen
    Madde

    SvaraRadera
  8. Underbara bilder! Bokhyllan är perfekt som den är och hela miljön är så...wow. Personligt och snyggt!

    Hoppas barnen kryar på sig snabbt nu!
    /Jenny

    SvaraRadera
  9. Hej,
    Vilka härliga bilder!

    Hälsningar Monica

    SvaraRadera
  10. Jätte fint ni har det och vilken underbar liten soffa. Kram Johanna

    SvaraRadera
  11. Mycket snyggt och absolut välkomnande! :-)

    SvaraRadera
  12. Vilken UNDERBAR soffa!!! Helt otroligt så vacker. Och bokväggen bakom, underbar! Precis som du skriver är det charmigt och härligt med lite organiserad "röra". :)

    Älskar alla dina bilder och ditt hem. Helt otroligt så charmigt, personligt, vackert och unikt hem ni har. Du har verkligen lyckats hitta de där guldkornen i form av möbler, tapeter och inredningssaker som skapar en fin helhet.

    Ha en fin onsdag och hoppas barnen kryar på sig!
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Underbart fint, instämmer med de ovan - ändra inget :-)

    Malin

    SvaraRadera
  14. Tycker det ser riktigt inspirerande ut! Önskar jag själv kunde få till det så! Och soffan, så fin! Hoppas barnen kryar på sig.
    Annika

    SvaraRadera
  15. Vackert vackert, vilka färger och så schysst med basketboll i soffan, precis så är livet just nu!
    /Malin

    SvaraRadera
  16. O la la. Sickena snygga bokhyllor du har. Och du - har jag nämnt att jag älskar dina bilder? Kan väl kännas extra bra med lite pepp när barnen sjukar in i ensam-mamma-tid. :)

    Kram kram

    Lina

    SvaraRadera
  17. Vilka fina tapeter! och fin bild förstås§

    SvaraRadera
  18. Men åh! Vilka fantastiska bokhyllor du har i ditt hem! Och som vanligt fantastiska bilder. Har jag sagt att jag tycker att din blogg är fantastisk? Många kramar/Malin

    SvaraRadera
  19. Vilken fantastiskt fin blogg!
    Letar inspiration till barnrum eller egentligen ett helt hus, är fanns det i alla fall massvis med inspiration.

    SvaraRadera
  20. Där i den välkomnande och urläckra soffan hade jag gärna slagit mig ner med en bok eller för ett samtal om livet:) Så fint!!!

    KRAM

    SvaraRadera
  21. Det är jag som är anonym...
    Jag förstår inte, men mitt googlekonto fungerar inte att kommentera med efter att jag nyss uppgraderat till explorer 9...

    milla-andante

    SvaraRadera
  22. Jätte jättefint!
    Skulle mer än gärna slå mig ner med ett glas vin och bara försvinna in i en bok. Eller två.
    Kram

    SvaraRadera
  23. Säger som alla andra, inte ordna till det, det SKA se ut så där... Skicka honom med tåg nästa gång!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  24. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Alltid lika mysigt att kika in här, i ditt helt fantastiskt fina hem!! Ljuvliga bilder! Ha en riktigt mysig helg, kram jessica.

    SvaraRadera
  25. Sikke en helt fantastisk bogreol du har dig! Den kan man da kun være misundelig på :)Jeg elsker også boghjørner. de skaber hygge i et hjem.
    Knus

    SvaraRadera
  26. Vilken söt liten soffa. Kontrasten med basketbollen liggande i den är hur skön som helst.

    SvaraRadera