22 augusti 2011

finess.


Gillar verkligen de här förpackningarna som illustratören och grafiska formgivaren Sac Magique gjort för NK kids.
Jag vet inte om de redan används på varuhuset men jag hoppas verkligen det. Det känns som om NK inte har förnyat sig på tider och evigheter, så äntligen.

Ska man ändå handla så blir det ju så mycket trevligare med lite finess. Personligen tycker jag den där finessen uteblir på många ställen. Det finns inget tristare om man köper något riktigt fint och så slängs det ner i en plastpåse a la ICA. Förpackningarna vann Svenska Designpriset 2010.

6 kommentarer:

  1. Håller absolut med! Förpackningen är A och O. Jag kommer på mig själv hela tiden att vilja köpa saker endast för förpackningens skull. :)

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt fina - hoppas på att få se dem i butik. :-)

    SvaraRadera
  3. Håller med det blir verkligen mycket trevligare med lite finess;) superläckra. Kram J

    SvaraRadera
  4. Underbara!!
    Och lyckosar ni som har ett piano. Önskar jag kunde få in ett här hemma med.

    SvaraRadera
  5. Helt underbara förpackningar! Var på ett dop där barnet just fick paket i denna designserie. Den förpackningen åkte inte i pappersåtervinningen. Och helrätt av NK, nu kommer fler vilja köpa sina leksaker där för att det blir så fina paket. NK har ju annars lite för höga priser och det är lätt att gå över gatan till BR och spara en slant... Fast, NKs amningsrum vägg i vägg med lekavdelningen är ju stans bästa...

    SvaraRadera
  6. Ja de där var riktigt tjusiga! Det var det som var så härligt med att handla hos dig, du förpackade alltid grejerna så fantastiskt fint, paket eller inte.

    SvaraRadera