25 augusti 2011

på allmän begäran.


Jaha. Då var det dags. Jag publicerar detta och sen går jag nog och drar något gammalt över mig. Typ. Tycker nämligen det här känns lite märkligt. Paradoxalt nog. Här kan man blogga mest hela dagarna om ditten och datten. Men huga vad läskigt det här är.
Men hej… Det här är alltså jag. Bloggerskan herself. Sofia. Som jag såg ut igår morse klockan sju. Precis efter kaosfrukost och innan tandborstarracet.

Och när jag ändå har kommit såhär långt kan vi väl köra hela vägen liksom. Frågestund verkar ju vara i ropet just nu. Och eftersom jag vet med mig att jag kanske har den här världens snällaste bloggläsare så ska det väl inte vara så förfärligt. So here we go! Varsegod att fråga precis vad ni vill. Jag svarar på allt. Nästan.

Liten uppdatering: Jag kom på en sak. Och om vi nu ändå håller på så kan ju jag fråga er lite. Vad gillar ni mest härinne och vad vill ni se mer av? Det kan ju verkligen vara bra att veta. Tack!


And in english.
This is me. Go ahead and feel free to ask any question. I´ll do my best to answer them. And please tell me what you like about Mokkasin and what you want to see more of. Thanks!

55 kommentarer:

  1. Hej! Vad kul att få se dig Sofia! :-) Tack för det. Okej, jag har en fråga: Vad jobbade du med innan du startade Mokkasin?

    Kram Elina

    SvaraRadera
  2. En eloge till dig för ditt mod. Du ser fantastisk ut! :) Jag undrar, vad är det bästa respektive sämsta med att driva Mokkasin? MVH/Nellie

    SvaraRadera
  3. Åh! Kul! Fin du är!!! Hej på dej. Och kram.

    SvaraRadera
  4. Looking good!! Roligt att se dig! :)kram

    SvaraRadera
  5. Hej hej vad kul att se dig : )

    SvaraRadera
  6. Fina storasyster. <3

    SvaraRadera
  7. Roligt att se dig! häls. miaw/åland

    SvaraRadera
  8. Jättefin ju!
    När öppnar webbutiken?
    ...och vad vill du lära dig härnäst?

    KRAM på dig!

    "a piece of happiness"

    SvaraRadera
  9. Vad modig du är! Så modig är inte jag. Inga pic på mig på min blogg. Skulle skrämma vettet ur dom som kikade in ... :)

    Kul att få se dig!

    //Emelie

    SvaraRadera
  10. Vad härligt att få ett så fint ansikte på allt trevligt jag ständigt upplever när jag kikar in i din blogg.

    Kram

    SvaraRadera
  11. Hei vakre du. Jeg leser bloggen din hver dag, og blir så glad av det jeg leser og bildene jeg ser. Du gir meg så masse inspirasjon! Og jeg har et spørsmål: Jeg har selv 4 barn. Er det slik at du også har 4...? Og jeg er dypt imponert over alt du får til. Alt du rekker å gjøre, og din kreativiet. :)

    Mange klemmer fra An-Magritt med RomantiskRetro.

    SvaraRadera
  12. Slit av dig det där gamla du drog över dig efter "publicera" Jättekul att se dig och inte bara läsa!!! :)
    Du ser naturligt vacker ut!!
    Sov gott!

    SvaraRadera
  13. så fin! precis som jag anade ;)
    kram, ninna

    SvaraRadera
  14. Jättefin! Kul att få ett ansikte på dig. Tänkte att jag redan visste hur du såg ut, men detta var kanske första bilden på dig. Hm frågor.. Hur gammal är du? (inser plötsligt att folk kan vara i min egen ålder och ha hunnit få så många barn! Känner mig alltid så ung men blir ju hela tiden äldre:) frågar eftersom du ser ut som en så fin och ung fyrbarnsmamma!

    Vad har du för utbildning?
    Hur startade mokkasin?
    Var hämtar du din inspiration främst?

    SvaraRadera
  15. Hej fina du, så kul att se dig;) Jag gillar de andras frågor, så ta du snällt och svara på dem nu vet ja;) Kram

    SvaraRadera
  16. Hej på dig fining!

    Jag tycker det är så kul att höra om drömmar och om hur företag kom till.
    Så min fråga är hur kom Mokkasin till från början?

    Kram madde

    SvaraRadera
  17. Känner mig mycket stolt över det du åstadkommer med din kamera och ditt fina skrivande.Kram mamma

    SvaraRadera
  18. Kul med ett ansikte. Hej hej!
    Jag som är ny bloggare undrar hur du hinner
    1. hitta inspiration
    2. hinna skriva
    3. sköta arbete
    4. sköta/umgås med familj
    5. Sprida blogg
    ... på dygnets 24 timmar?

    Hej från mej som gillar vad du gör!
    Helena

    SvaraRadera
  19. Va fin du är! Kul att se ansiktet bakom din fina fina blogg!

    Ha en skön helg!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  20. Äsch, du är ju hur fin som helst ju! :-)

    SvaraRadera
  21. Hej hej!! Vad kul att se dig vackra du! :)

    SvaraRadera
  22. Hej!! Fin!!!!
    Då vill jag veta vilken kamera du använder?

    SvaraRadera
  23. Åh vad roligt att du tog mod till dig så vi får se dig!! Alltid kul med ett verkligt ansikte bakom en så fin blogg ( och sen webbshop )

    Jag har massor av frågor! Men om de andras frågor blir besvarade så är det nära på full pott!
    Men jag som bor i dina gamla kvarter kanske, kring Mariatorget på söder, med två barn lite trångt sådär och undrar om vi ska våga ta steget att lämna stan för drömmen om gräs och eget hus är ändå sjukt inspirerad och nyfiken på hur du kände och tänkte kring jobbet och skolor och hur livet skulle bli när ni flyttade?

    Ha en fin helg!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  24. Finfin bild! Det jag gillar allra bäst är dina roliga och personliga texter i kombination med härlig inspiration. Frågor är svårt men det vore kul att veta vad som du aldrig släpper över tröskeln till ditt hem (i inredningsväg) och vilka tre saker (inredning igen) du absolut inte kan leva utan. :)

    SvaraRadera
  25. Åh, nämen hej hallå.
    Jag undrar varför just namnet Mokkasin?

    Härlig blogg. Jag gillar dina tips på allt pyssel ni gör. Som pompomsen. Mera sånt ...

    Kram.

    SvaraRadera
  26. Hej på dej!
    Jag vill se mer pyssel!
    Och min fråga är, ditt värsta inredningsköp?

    M V H
    Anna

    SvaraRadera
  27. Fina, fina du. Allt är precis perfekt som det är. Vill bara ha mer av allt. Kramar från Trosa. Hälsa mellansyster från mig!

    SvaraRadera
  28. Men oj vad fin du är !!! Så roligt att se dig!!!
    Att du skulle vara fyrabarnsmamma kan man ju inte tro, hur gammal är du (om man får fråga det)? Vad gjorde du innan Mokkasin? Är du utbildad inom något speciellt område? När startar din webbutik, jag längtar!
    Kram

    SvaraRadera
  29. Hej kära Sofia! Så vacker du är! Wow :)
    Jag älskar mixen här hos dig, familjeliv, inredning, pyssel, mode, nyheter och jobb. Det bästa är att ALLT har en personlig ton och ett härligt "mokkasin" skimmer.
    Hmm, till frågorna då! Tyckte att dina till mig var himla roliga att svara på så jag återvänder några av dem ;)

    1.Önskemöbel?
    2.Favoritord?
    3.Har du någon dröm som du vill uppfylla inom en snar framtid?
    4.Favoritbutik både hemma och i andra länder?
    5.Viktigast i ett hem?

    Kram kram

    SvaraRadera
  30. Hey you! Vad kul att se ditt lilla nylle. :) Det var väl inte så farligt va? Så många barn och så fräsch, ofattbart. Vad går du på?

    Ska klura lite om jag har någon fråga...

    SvaraRadera
  31. Hej, kul att se dig :-)
    Har du någon utbildning i fotografi
    och i sånt fall vilken?
    Kram Elin

    SvaraRadera
  32. Det var modigt av dig, men det var väldigt trevligt att ses min sköna :)

    SvaraRadera
  33. Hej fräschaste fyrbarnsmamman!
    Kommer Mokkasin att sälja Fine little day?
    Dina texter och bilder i kombo är smashing. Lite särskilt gillar jag bilder från ert hus och andra små finheter du har runt omkring dig. Hur stort är ert hus förresten?
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  34. Önskar jag såg lika fräsch ut som du på morgonen! Fint foto på fin tjej!
    Några frågor, bara av nyfikenhet: hur gör du när du bloggar, gör du färdigt inlägg på förhand eller gör du nya inlägg varje gång? (för mej som bara har tre barn är det omöjligt att blogga varje dag ifall jag inte gör inlägg färdigt på förhand, men ibland känns det som att en del tycker det är att fuska...)
    Vilka är dina favoritbloggar, både gällande pyssel och inredning och allt möjligt annat? Var hittar du inspiration? Har du några tips till nya bloggare?

    SvaraRadera
  35. Nej men hej, modiga Sofia! Har länge varit nyfiken på hur du ser ut, och nu vet jag att du är lika fin som bloggen din :)

    Ha en riktigt skön helg!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  36. Hej Sofia, kul att få en bild på ditt ansikte!

    Jag vet precis hur du känner! Jag var också väldigt i valet och kvalet, men så bestämde jag att nån måste ju representera shopen och KNAADA å det måste ju bli jag :) Å än har jag inte ångrat mig :)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  37. Hei! Så fint å se hvordan du ser ut - føler jo at jeg kjenner deg litt etter å ha lest bloggen din en stund.
    Et spørsmål til deg: Leser du bøker - og i så fall har du noen favoritter?
    Karoline

    SvaraRadera
  38. Hej på dig! Vad fin du är!

    SvaraRadera
  39. Fin Fin!!
    Kram
    Linn

    SvaraRadera
  40. nä men HEJ!!

    så roligt att få en glimt av dig, fina du!!

    men, visst är det läskigt. rysligt till och med. att visa sig "offentligt" ;)
    jag väntar bara på att det ska gå över. eller så gör det inte. men det blir bra ändå.

    kram kram.

    SvaraRadera
  41. hej. där är du ju! och här är jag...

    SvaraRadera
  42. Åh, du är så fin, såklart! Ser så snäll ut också.. Och så många bra frågor alla andra ställt, ska bli spännande att höra dina svar.. Ha en härlig lördag! Kram / F

    SvaraRadera
  43. Å vad kul att få ett ansikte på härligheten :) Och så sött dessutom. Pepp till dig

    jag har en fråga också; hur många kvadrat är huset?

    SvaraRadera
  44. Jag måste säga att du ser ut som din blogg, underbart söt och härlig. Det är så roligt att få ett ansikte bakom en av mina favoritbloggar! Kram, Camilla

    SvaraRadera
  45. Jag vill fråga:
    Kommer du att ha sälja saker till vuxna i nätbutiken? Som du gjorde i affären i Katrineholm.

    //Lina

    SvaraRadera
  46. Fina du!! Du är typ min hjälte! Fattar inte hur du hinner med allt. Dig själv, jobb, blog, hem och fyra barn!? helt fantastiskt och inspirerande för någon med två:) och kämpar som en blå för att klara allt! Massa kramar till finaste gänget!
    Hanna

    SvaraRadera
  47. Fina du, vad roligt att få ett ansikte på dig, får se om jag vågar mig på att fronta mig på min blogg någon gång.

    Kram Elvira

    SvaraRadera
  48. Oj nu är jag alldeles för sent ute kanske, men jag slänger in ett par frågor i alla fall!
    Som utflyttat Katrineholmare till huvudstaden så funderar jag lite på hur det känns att flytta tillbaka igen? För jag förstår att du precis som jag hade bott i Sthlm i många år? Funkar det, kan man uppskatta den lilla staden igen? Du är modig som vågade! Och snygg som bara den när du vaknar på morgonen!

    PUSS! / frida

    SvaraRadera
  49. Hej,
    Jag har inte läst allt, bara skummat igenom texten.
    Men bilderna och känslan jag får när jag scroller ner får mig att le, ja STORT leende.
    Så nu kommer jag att kika in här lite då och då.

    Ha de gott,
    Millicent

    SvaraRadera