26 augusti 2011

pappas tuschteckning.



Att blogga är ju en pepp utan dess like. Jag har aldrig varit men om maken till rara männniskor. Så när allt kom omkring så blev det ju inte så läskigt som jag befarade. Er förtjänst, tack! Och frågorna. Snälla de med och kul som bara den. Hinner inte svara nu men jag tar några vartefter.

Förövrigt funderar jag över hur jag ska sno tillbaka tavlan på bilden... Den har fått susa tillbaka till mitt föräldrarhem. Typiskt nog för jag gillar den. Fast jag hade den bara på ett litet förnämligt lån. Min pappa målade den på sextiotalet när han var sisådär tjugo. Han säger att tavlan är väldigt djup. Så jag känner nog att vi får gå till botten med vad alla dessa krumelurer betyder.

Ha en fin helg! 


13 kommentarer:

  1. ja det får du nog reda ut;) Den är jättefin, härliga bilder. Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Du får säga att alla dina bloggläsare vill veta så kanske han känner pressen..! ;-)

    Fina bilder och trevlig helg! :-)

    SvaraRadera
  3. Ja, det låter ju väldigt spännande! Hoppas du får reda på vad dom betyder. Fin tavla btw

    SvaraRadera
  4. Ja, man blir ju själv lite nyfiken på dessa krumelurer nu. Fina foton. Ha en härlig lördag!

    SvaraRadera
  5. Først må jeg bare si tusen takk for dine kommentarer inne hos meg, jeg ble veldig overrasket og SÅ glad!!
    Bildene over er vakre , og de brune glassflaskene .....sukk!

    Ha en deilig weekend, og takk for all inspirasjon og glede som du deler.

    SvaraRadera
  6. En annan sak.. Såg i senaste Amelia att det fanns såna 'bollar' i silkespapperbsom du gjort. Är du möjligen inblandad?? Dina foton är tusen gånger vackrare!! Har nyligen hittat hit och är så glad för det!!

    SvaraRadera
  7. Hej hej! fin blog du har! och fin tavla din far gjort!
    / Petra

    SvaraRadera
  8. Lev Vackert Butiken (www.levvackert.blogspot.com) kommer varje adventshelg i dec anordna stor julmarknad, nu söker vi hantverkare som vill sälja sina alster, boka en helg, några dagar maila vitromantik@gmail.com Det kommer bli en magisk jul hos oss! Missa ej! Det finns en stor camping och ett stort vandrar hem 100 meter från huset så bra övernattningsmöjligheter finns!! KRAM Petra Eriksson o Ingela Broling

    SvaraRadera
  9. Så himla fin, jag älskar konstverk som blir så levande, fast att det bara är enkla streck på ett pappaer, inte en massa "färger och trams"

    SvaraRadera
  10. HELT underbar tavla! Den måste du bara stjäla tillbaka. Gillar också vaserna och flaskorna framför tavlan, med den här speciella gamla apoteksfärgen.

    SvaraRadera
  11. Jag kanske tjatar men vad du är bra på kompositioner, för det är ju det det är, som små musikstycken från vardagen frusna i en lins, tack,
    Malin

    SvaraRadera
  12. underbara små skira teckningar. ta hand om dem.
    //Kristiina

    SvaraRadera