07 augusti 2011

livet är en fest.


Nästan jämt. Och alla kalas i världen blir lite extra flotta med en pom-pom eller två. Fluffigt och lyxigt och lättplätt att göra. Supersant faktiskt. Och sy vimplar eller hängen eller vad man nu ska kalla det är minst lika enkelt. Små papperslappar sys ihop med symaskinen och det går i sådan rasande fart att du knappt förstår själv när det är klart. Pom-pom med vimpelhäng, ett superpyssel med andra ord. 


Syrrans Theo fyllde fem och istället för en... Ja inte blomma kanske, men lite glassigare än en ballong så svängde vi ihop denna pom-pom i all hast. Och jag lovar att det var klart på en kvart med lite knåpande i bilen till kalaset. Och vi gjorde ju sommar pom-poms efter den här beskrivingen. Men nu tog vi nog 12 stora ark till varje halva så det blev en tät och megastor boll. Och så lång ståltråd i mitten så det blir lätt att fästa ihop delarna. Japp, det var allt för idag.


15 kommentarer:

  1. Hej!

    Hoppas du haft en skön sommar!

    Vilken skojig idé, den måste jag bara prova! Sådan har jag aldrig sett förut
    (inte för att jag sett allt i och för sig men....;-) ) , det är hur som helst alltid kul när man ramlar på nya ideér! Tack!

    Ha det gott!
    Kram
    Erica

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Det låter ju så enkelt men jag har faktiskt inte vågat prova än... Fast det får jag väl råda bot på!

    SvaraRadera
  3. Så cool!!!
    Du är verkligen ett pyssel-pro!
    Måste nog testa pompoms ...
    Kliar i fingrarna.
    Kram, Ulrika

    SvaraRadera
  4. vilken vacker dotter ni har! inte lätt alltid med döttrar kanske?? ;)
    hoppas det gått över till tonåren.. eller.. i vilket fall.. lycka till! :)
    kram

    SvaraRadera
  5. Urtjusigt! Jag gillar verkligen din fina bilder, önskar att jag en dag också lär mig att fotografera på det sättet.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  6. Det är så tacksamt och fint med pompoms. Förgjorde mig som sagt på dom inför mitt eget bröllop och får fortfarande lite ångest när jag ser såna, men vackra är dom :)

    SvaraRadera
  7. Superfint pyssel!!!
    Och fint inlägg du gjort om din dotter, bästisar är bara helt underbart! :)

    Trevlig start på veckan.
    Kram på dig!
    Sofie

    SvaraRadera
  8. Vilka snygga färger du har hittat! jättefin pompomgirlang!

    SvaraRadera
  9. Så fina! Där ligger man liksom i lä med sina vänskapsarmband :). Jag har legat lite lågt med kommentarerna i sommar, men läser allt och gillar i vanlig ordning!

    SvaraRadera
  10. Så härliga! Några såna skall jag nog göra en regnig dag!

    Så fint inlägg med din vackra dotter. Det är inte lätt att vara 8 heller.

    Tack för all blogglädje!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Vilken härlig! Får en massa inspiration här. Tack.

    SvaraRadera
  12. thats cool.

    great dekoration


    i like it


    hugs COnny

    SvaraRadera
  13. Älskar pom-pom! Vad enormt fin din var och tack snälla för länktipset med beskrivningen. Nu ska det prasslas med silkespapper!

    SvaraRadera