05 augusti 2011

ibland bor vi i vår övernattningslägenhet i Paris.


Jag skojade bara. Men om man inte vill bo på hotell så kan man ju alltid hyra 160 finfina kvadratmeter. Och då skulle man ju lätt kunna leva familjeliv i Paris. Lite på låtsas eller inte alls på riktigt egentligen. Men håll med om att det vore väldans trevligt. Förresten så åker vi till Paris om några veckor fast då bor vi inte där typiskt nog. Men är det någon som vill tipsa lite blir vi glada. Det var tolv långa år sedan jag själv var där och nu har vi de två äldsta barnen med som är snart 7 och 8 år. Och det blir vänligt men bestämt ingen tur hit.  

8 kommentarer:

  1. WOW, Jag flytta in här också. Idag har jag hittat många fina ställen jag kan tänka mig att flytta in rakt av. Och detta passar fint till mitt sommar ställe:):)

    Din blogg är totalt underbar. Vill bara skriva det så du vet. Ibland är man så dålig på att berömma. Och jag tok gillar verklign din fina blogg!

    kram CC

    SvaraRadera
  2. Åhh, jag drömmer fortfarande om Paris.
    Har rest mer och mindre över hela jordklotet men inte varit i Paris -ännu! Skulle mer än gärna hysa in mig i denna läckra våning.

    Hoppas ni får många bra tips, tyvärr kan jag inte hjälpa dig denna gång....

    Kram SOfie

    SvaraRadera
  3. Oj va avundsjuk jag blev innan jag såg att du skojade.. fast ändå avis på att du ska till Paris. Jag gillar Maraiskvarteren, många fina små butiker och kafeér. Sen är ju härligt att bara hänga i parkerna. Härligt!

    Kram Elina

    SvaraRadera
  4. Me love it;) Jag hyr gärna....Kram kram

    SvaraRadera
  5. ja bara liksom Gahhha! det är inte sant :), men drömma kan man ju alltid göra, men tänk om man hade det där plejset på riktigt.

    SvaraRadera
  6. Oooh...det låter inte så dumt alls, att leva familjeliv i den där lägenheten i Paris:)

    Mitt tips är La Grande Epicerie Paris http://www.lagrandeepicerie.fr
    St Germain
    http://suratanten.blogs.se/2010/05/05/st-germain-8517884/
    Montparnasse och Louvren.

    SvaraRadera
  7. Ät middag på Mama Shelter. Så fantastiskt trevligt och härligt och avslappnad och snygga människor och underbart så man bara orkar liksom inte! ;-)
    Jag och mamsen och lilltjejen bodde där i maj (det är hotell också) och det hela slutade med att vi typ aldrig lämnade hotellet eller restaurangen. Men boka i god tid - för helgerna behövs ett par veckor i förväg!

    Puss!

    SvaraRadera
  8. Haha, bra med en liten nätt övernattningslägenhet sådär bara.

    SvaraRadera