21 augusti 2011

gänget väljer mini rodini.



Våra barn har haft Mini rodinis kläder sedan 2006. Då var Liv 3 år och märket alldeles nystartat. Mini rodini har varit storfavorit hos alla våra barn och även hos oss vuxna. Med åren har de vuxit med rekordfart och levererar den ena grymma kollektionen efter den andra. Största delen av kläderna är tillverkade i 100 % ekologisk bomull. Superschysst. Butiken Mokkasin har haft Mini rodini sedan starten och det är faktiskt det enda märket som jag konsekvent hållit fast vid.

Idag valde kidsen ut sina personliga favoriter ur höstens kollektion. Gänget är Liv 8år, Viggo snart 7 år, Nomi och Charlie 4 år, och kusinerna Estrid snart 5 år och Svea 3 år.


Estrid väljer finfina HORSE DRESS och coola HIGHLAND LEGGINGS. Klänningen är samma modell som sommarens megapopulära kattklänning som sålde slut på nolltid. Fast nu är den lite höstigare med långärm.

HORSE SWEATSHIRT står precis lika högt i kurs som klänningen. Just den här tröjan är min favorit, den gula färgen och hästprintet. Lovely.

Till och med kräsna Liv faller fortfarande för Mini rodini.  Just nu är det annars mycket Monki och HM som gäller. och eftersom hon är en väldans lång 8-åring så funkar det ju att köpa X-small i vissa märken och då växer ju klädutbudet enormt. Men som sagt vissa av plaggen från Mini rodini går fortfarande hem.
HIGHLAND LEGGINGS har snabbt blivit nya favoriten hos henne och kompisarna. På bilden ser de grå ut men de är kolsvarta med grå revärer i fuskmocka och gulddragkejda. Grymma.

PANDA SWEATSHIRT har motiv med svarta strasstenar. En perfekt baströja. Det låter kanske inte så värst mycket bas med strass men det är exakt vad det är.

Lilla Svea tycker såklart att BEAR SWEAT DRESS är sötast. Om någon minns pingvin-klänningen från förra hösten så är det samma modell. Tillsammans med grå (med bruna revärer i fuskmocka) HIGHLAND LEGGINGS blir det skönaste stilen.



Och Nomi hoppar ur glitterstassen för PEACOCK OVERSIZED TEE. Modellen är supersnygg och påfågelprintet är sagolikt.

Förra våren så lanserade Mini rodini en helt ny jeanskollektion. De sitter som en smäck. Våra favoriter är modellen SANTIAGO SLIM i vintagetvätt. De är lite smalare i passformen och det är just det som är det bästa.


Viggo lever i sina sweatshirts från Mini rodini. BULLDOG SWEATSHIRT var en favorit redan i lookbooken. När det sedan visade sig att ögonen var en röd och en guldig nit var det nice, fett nice.



Charlie; som var sådär lagom intressarad av hela den här plåtningen, väljer sina SANTIAGO SLIM i vintagetvätt och DETROIT DENIM SHIRT. Mjuka sköna jeansskjortor är favvoplagg härhemma. Perfekt plagg, nästan som en kofta liksom.


Hejhej, gänget tackar för sig!

Liten uppdatering då det ramlade in lite mail... Ni vet väl att det går att beställa kläder från Little Cute Mokkasin trots att inte nätbutiken är uppe ännu. Skicka mig bara ett mail på order@mokkasin.com så fixar vi. Fraktfritt på nyheter, såklart!

24 kommentarer:

  1. Så söta de är! Kläderna är ju jättefina.

    Kram Daniela

    SvaraRadera
  2. Våra fina härliga ungar i väldans fina Mini Rodini. Bara älskar deras kläder! Värsta bästa märket. :-)Kram lillsyrran

    SvaraRadera
  3. Underbara ungar som visar ett av de bästa märkena....Kram

    SvaraRadera
  4. Ja, Mini Rodini är en riktig favorit här hemma också! :-)

    SvaraRadera
  5. Underbart inlägg! Deras höstkollektion är grym...kram

    SvaraRadera
  6. Jag dööör vilka underbara ungar!
    Ett underbart gäng och ett fantastiskt inlägg (!!).

    Kram, Ulrika

    SvaraRadera
  7. My God, du har så många ungar att man blir helt snurrig i bollen. Hur håller du ordning på alla?! Jag jagade Ester på Skansen idag och kände mig lost efter att hon fintade bort mig bakom en tall. Tänk om hon hade TRE syskon till?! Hur som är de helt bedårande, kusinerna med.
    Och jag hajar att du vill att jag ska se och kommentera kläderna. Och som du vet älskar jag ju MR, men i detta inlägg är det kidsen ( och möjligtvis fotografen) men knappast kläderna som briljerar. Men ändå, grymt att Mokkasin kommer att sälja dessa. En stående favvo i vår mini-garderob också.

    SvaraRadera
  8. Vilka underbara barn och fina kläder!!

    Trevlig kväll!

    Kram
    Johanna

    SvaraRadera
  9. Vilka fantastiska bilder, och underbara barn! hittade hit via elle, kviddevitt, älskar din blogg, jag kikar in igen :) annie

    SvaraRadera
  10. härliga bilder av fina modeller, kan tro dem inte gjort annat. fotografen med blicken för vad som är bra. snyggt jobbat. älskar att läsa och se dina bilder. kram carina

    SvaraRadera
  11. O my goodness, vilka kläder, vilka bilder och vilka söta barn!
    hej från Katarina

    SvaraRadera
  12. Shit vilket härligt gäng! Dina kids är helt amazingly fina.
    Bulldogtröjan är min favorit men jag kan fortfarande knappt tänka på att du sa att du reat ut tigertröjan från den gamla kollektionen utan att typ grina.
    Snyft! Och tigerprint-jeansen missade jag också!
    Får nog slå till på en bulldogtröja så jag slipper ångra mig igen.
    Kram till dig.

    SvaraRadera
  13. I saw your blog at "witenbond" and what a great pictures on your blog!! I go to follow yours'!!
    Greets from Herma from the Netherlands***

    SvaraRadera
  14. jag känner att jag vill köpa allt, typ ungar o hela rasket. när öppnar du din närbutik? haha, jag menar nätbutik...fast en närbutik kanske inte heller vore så dumt... Mini Rodini och en liter mjölk på kvällskvisten? tål att tänkas på va?

    SvaraRadera
  15. Men, vad fint! Och fina, fina ungar.

    Ni gör oss sugna på tightsen med dragkedja ( och så inser jag att ett par svarta Minnetonkas är ett MÅSTE), den svarta jeansskjortan och jeans i slimfit modell (tvätten var superfin!). Hmmmm, det har tåls att tänka på.... :). Tack för fin inspiration. Och kram.

    SvaraRadera
  16. Great feelings in your pictures. And your lovely children.
    Kram,m.

    SvaraRadera
  17. Ännu ett fatastiskt inlägg!!! Inspirerande!!!!!
    MEN jag saknar en bild på mamma, snälla ett fotoinlägg med mamma på bild.
    Kram

    SvaraRadera
  18. Ååååh, jag måste bara beställa en sådan påfågel-t-shirt till min dotter! Hon älskar påfåglar! Den där häst-tröjan gillade jag också. Häst-nörd som jag är ;)
    //Anna

    SvaraRadera
  19. Vad vore livet utan MiniRodini? Aningen tristare faktist =)

    SvaraRadera
  20. Fine klær og for en fin gjeng! :-)

    SvaraRadera
  21. Viöka otroligt fina kläder på så himla fina barn! Härlig inspiration..

    SvaraRadera
  22. och vad fina barnen är, oh ja kläderna med.
    Måste shoppa lite till Ellie. Behöver jeans och nu även highland tights.. Ska du även sälja minnetonka?

    Kram på er finingar

    Hoppas ni kommer isäng i tid:) Ellie hade första dagisdagen på stora avdelningen efter 8 veckors sommarlov så hon somnade gott ikväll.

    SvaraRadera
  23. Hej Madde!
    Inga Minnetonkas i nuläget. Men vem vet, Liv älskar sina...
    Kram!

    SvaraRadera