15 augusti 2011

måndagmorgon.


Det är måndag och mulet och alldeles grått. Det kommer minsann börja spöregna vilken minut som helst. Och vi som sommarlovar en vecka till. Åtminstone jag och barnen. Ska strax susa iväg med tvillingarna på 4-årskontroll. De är taggade till tusen. Nomi verkar vara så till grad redo att visa vad hon går för att hon har glömt bort hur man ritar. Hon skulle rita teckningar igår och skriva sitt namn och varje gång blev det upp och ner. Om jag satt mitt emot henne blev det alltså perfekt från mitt håll. Intressant vändning. Det blir väl återbesök.

Och dessa höstanemoner. Hur vackert? Inför Elle-besöket så hade jag lite blompanik. Minst sagt. Absolut inga blommor i trädgården och inget annat än turkosa gerbera i blomsteraffären. Men vad händer då om inte att en massa snälla människor plötsligt kommer hem till oss med värsta vackra sensommarbuketterna. Det är ju verkligen inte klokt vad himla snällt.

13 kommentarer:

  1. Jag står och hejar på mina nyplanterade höstanemoner ute i trädgården. Inte än, men snart hoppas jag. Och att ha så mycket så att man plockar stora buketter - ack, sicken dröm i detta nu. Finstämda färger på dina bilder som känns helt rätt denna gråa dag. Och vilka fina armband här nere. Värsta proffsen med den där listan på plankan liksom :). En fin dag till dig trots det gråa!

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar bild du tagit, jätte härligt! Trevligt med snälla människor som kommer och räddar en :)

    Ha en skön ledig vecka, trots vädret.

    Kram
    Johanna

    SvaraRadera
  3. Superfina bilder! Stämning :))

    Ha en bra vecka och hoppas ni får OK väder er sista sommarlovsvecka.

    Kram SOfie

    SvaraRadera
  4. Ljuvliga bilder som alltid. Lycka till på kontrollen :)

    SvaraRadera
  5. Vi har samma sak här hemma. Grått, tråkigt och vill inte att sommar & semester ska vara slut. Känns plötsligt så tomt!

    Lycka till med upp&ner skrivningarna idag. Coolt att kunna det som 4-åring. *ler*

    SvaraRadera
  6. det är fascinerande det där med barnen och deras avsaknad av ...jag vet inte vad- gränser? Verkar som att alla barn kan skriva sitt namn iaf spegelvänt? Men upp och ner är ett strå vassare :) Hon brås väl på sin kreativa mor?!

    SvaraRadera
  7. vilka fantastiska bilder!!!

    SvaraRadera
  8. Men vilka snällisar! Och, den där fina tavlan. Har fingrat massvis på den, men jag vill ha två och de andra känns så hemska...

    SvaraRadera
  9. Så fina bilder!!! Hoppas kontrollen gick jättebra. Kram Johanna

    SvaraRadera
  10. Jättefina bilder! Härligt!
    Annika

    SvaraRadera
  11. Vilka fina vänner, som kommer med blommor när nöden kallar :-)

    Här är det också grått och regnigt idag.
    Kram Elina

    SvaraRadera