11 oktober 2011

håhåjaja...


Jag tror jag är inne i en bloggsvacka. En redig en. Så måste det vara när orden är som borta med alla höstvindarna. Helt åt helskotta känns det som de har farit. För att inte tala om en fotosvacka. Jag kanske har fått en överdos. Ja, så måste det vara. Såklart. Sen gnisslar min kamera, helt jobbigt rossligt gnissel. Som om den vore lite överansträngd. Så den här gången är det nog kört. Alldeles kört.


Egentligen skulle jag skriva något fyndigt om hur det känns när hemmet fullkomligt svämmar över av affären-prylar. Som i köket. Man vill att det ska vara lite lugnt och brunt och dovt. Så plötsligt så hoppar där upp några tygballonger på hyllorna. Sådär bara. Precis som det hände av sig själv.

Men det fina kattkortet av Katrine Kalleklev ska ju vara där. Såklart. Finns att köpa på finfina Aschebergsgatan 24.

13 kommentarer:

  1. Hej duktiga du!

    Jag ville bara säga att jag precis har läst reportaget i Plaza. Vilket underbart hem ni har! Det jag tror att jag gillar mest är att det är så PERSONLIGT!! :)
    Och så fick det mig att ta beslutet att ta ner fler gardiner... :)

    Ha det toppen ute på din veranda - och tygballongerna är jättefina!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Hörrö du-du, tagga ner! Du driver TVÅ fantastiska bloggar, har sjuka barn och dessutom slitit hårt för en superskön webshop som på ett par veckor blivit rikssuccén alla skriver om. Sätt dig i lotusställning och andas. Du har varken bloggsvacka eller fotosvacka, kära Sofia - du är mänsklig.

    Och BTW din gnissliga kamera tar fortfarande enastående bilder. Och dina texter är fyndiga. Sådetså!

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara bilder du tar! Ljuvliga. Gnissel, pffft.

    SvaraRadera
  4. Hej! Va? Du skriver ju en massa kul och visar fina bilder...du får vara lite snäll mot dig själv! Kram

    SvaraRadera
  5. ILIKEILIKEILIKEILIKEILIKEILIKE;-)!

    HerzLichSt
    Svenja

    SvaraRadera
  6. Märks verkligen inte att du har bloggtorka och kameran tar lika fina bilder som vanligt trots gnisslet. Keep up the good work!

    Kram
    Johanna

    SvaraRadera
  7. Hej,
    Kikar in till dig för att säga att du har en härlig blogg och ett fantastiskt hem... toppenfint reportage i Plaza.

    Och så undrar jag var ni har köpt konsolerna till hyllorna i ert kök. Jagar desperat efter fina konsoler till mitt kök just nu.. och era är så fina.Har tänkt mig just liknande ni har.

    Hälsningar Monica

    SvaraRadera
  8. Tack och lov att till och med du har någon svacka då och då. Det visar att du faktiskt är mänsklig. Du är grym, Sofia. Jag som aldrig följt en blogg i hela mitt liv är inne på din lite nu och då. Du är superduktig, tar helt ljuvliga bilder.

    Jag läste också Plaza något sent det här numret, det tycktes alltid komma något annat i vägen. Ni har ett jättefint hem och vad massa vackra saker!

    Du är grym och det är ok att tappa gnistan ibland. Ta en dag ledigt, sätt dig på något fik, gå och träna. Du kommer igen! Du är bäst!
    /Madelene Harrsjö

    SvaraRadera
  9. Du behöver vila lite, det är allt. Det har varit full rusch vad det verkar och det är så farligt att man dras med i allting och inte hittar stoppknappen, som kan behövas, även om det är roliga projekt du har varit med om.

    Att barnen blir sjuka när du dessutom blir själv hemma med dem, är ju ingen hit. Been there done that ;)(från en fyrbarnsmorsa till en annan)

    Din blogg är en inspirationskälla av guds nåde och reportaget i Plaza bläddrar jag i lite nu och då och jag bara myser runt i erat hem via den.

    Ha det bra Sofia

    Kram Elvira

    SvaraRadera
  10. Ikke så rart med all den jobben du gjør, håper du tar deg tid til å hvile litt innimellom:) -og tusen takk for omtale, morsomt å se kortet mitt hos deg:)

    SvaraRadera
  11. Inte så konstigt om du känner dig trött och inspirationen tryter då du verkar ha en hel del att stå i.

    Vila en stund.

    Kram Anne

    SvaraRadera
  12. Men du, det är inget som märks i all fall. Och man kan inte, hur gärna man än vill, alltid vara superinspirerad, pigg och peppad. Men det kommer tillbaka, det gör det ju alltid.

    SvaraRadera
  13. Hej Monica - Det är Ikeas konsoller som vi målat. http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/56696109/ Eller kanske inte de i köket (de var nog de i affären) kom jag just att tänka på...Hmmm, då var det bara ett sådant vanligt byggvaruhus. Hursom helst var de i trä först, vi ville måla dem för att få rätt nyans.
    Hälsar Sofia

    SvaraRadera