17 oktober 2011

om att inte riktigt få ihop det.


Puh, jag försöker andas och tänka att timmarna går långsamt. Men det gör de inte alls. Och högarna av saker att göra blir större och listorna längre. Så det här får bli ett lite ursäkta mig inlägg.

Ursäkta mig och förlåt men jag hinner inte riktigt med just nu. Jag lovar att svara på alla mail. Jag lovar att svara på frågorna från frågestunden och jag vet att det inte är klokt att jag inte gjort det ännu. Och allt som snart är klart i affären får nog lov att vara snart klart en stund till. För att inte tala om alla nya saker som ligger och väntar i alla kartonger, också snart klart men ändå inte riktigt nu.

Och blogglove+tack-grejen den får komma lite när den kommer. För när allt kom omkring så fick jag  världens överraskning när jag började förstå hur många som hade skrivit om att affären hade öppnat, sådär nyp-mig-i-armen-många. Tusen miljoner tack. Jag kan knappt inte ta in att det finns så många fantastiska människor därute. Så otroligt snällt. Nästan lite overkligt snällt.

Men snabbt insåg jag att tidsplanen av en blogglove-vecka var fånigt kort. Men jag har inte glömt eller oförskämt struntat i det hela. Struntar i något gör jag aldrig, glömmer gör jag ganska ofta men inte med vilja. Däremot kan jag inte göra något åt att dagar och kvällar och nätter går alldeles för fort. Hur svårt jag än har att inse det.


Viggo tecknar alltid serievärldar med mikroskopiska byggen och finurliga figurer. I svartvitt. Förmodligen var denna lilla växt ett måste från skolfröken. Men jag gillar den ändå.

19 kommentarer:

  1. Vackra foton får du ihop i alla fall - andas ut och in nu! :-)

    SvaraRadera
  2. Ta ett djupt andetag, Sofia! Ibland är det mycket, mycket, mycket helt enkelt och man vill hinna ALLT. Vill leverera i tid. Jag förstår ack så väl hur du känner, men när det blir så där för mig på jobbet så brukar jag tänka: "Petra, du räddar inte liv, du gör bara reklam för försäkringar".

    Du gör ett strålande jobb med affären, men vi har alla tid att vänta nån dag extra på våra beställningar. Allt för att du inte ska stressa ihjäl dig. :-) Kram

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag är en av dem som kikar in här och njuter av dina fina bilder och aldrig kommenterar. Ändring idag - glöm inte att andas och ta det lugnt! Jag gillar Viggos bild riktigt skarpt, riktig konstnärstalang tycker jag! Den hade hamnat på min vägg i alla fall. Inte kan jag kommentera med mitt konto heller så det blir anonymt men med bloggen www.detlillahuset.blogspot.com /Merja

    SvaraRadera
  4. I den bäste av bloggvärldar ska man uppdatera minst en gång per dag....HUA....det orkar man inte alltid, eller hinner. Ibland snurrar livet då står oftast bloggen still.

    Viggos teckning däremot ÄR DU TVUNGEN att rama in så fin som den är.

    SvaraRadera
  5. jag brukar berätta för mig själv i en mycket allvarsam ton att jag inte arbetar på Pentagon, inte heller opererar jag sjuka barn med livshotande skador. Då brukar jag kunna ta vara på tiden på ett mer harmoniska sätt.

    Och Sofia, i mina ögon har du Pentagon-tempo, men det är aldrig värt att slå knut på sig själv för mycket. Frågestunden blir ju inte mindre spännande för att vi får vänta lite.

    SvaraRadera
  6. En helt underbar liten växt ju! Och glöm inte bort att äta och andas :-) resten ordnar sig ska du se.
    Kram Elina

    SvaraRadera
  7. Hej Sofia!
    Koppla nu bort :)! Du behöver inte svara på någonting om du inte hinner. Viktigast att du mår bra ju, o din familj. Allt annat är oväsentligt.
    Vi vet ju att du har fullt upp. Med att packa in fina saker från butiken o skicka iväg till bland annat mig :).
    Tusen tack och tack för det lilla extra...
    STOR andaslugnt KRAM till dig (om man nu ens kan skriva så :))/Jennifer

    SvaraRadera
  8. Åhh det var väl det minsta vi kunde göra- och vi gör det för vi tokgillar dig!!!! Kram Johanna

    SvaraRadera
  9. Hej och en megastor-vet-preics-på-pricken-hur-det-är-KRAM! Ta det lugnt och ta den tid du behöver, det fixar sig! / F

    SvaraRadera
  10. Sleep- try it you'll like it, jag lovar!!

    SvaraRadera
  11. carina moqvist17 oktober 2011 22:13

    rom byggdes inte på en dag så ta det med ro, du kan ta det lugnt och samtidigt njuta av allt ditt fina och viggos teckning i en fin ram, skulle inte tacka nej. han är ett ämne som konstnär ju. kram på er

    SvaraRadera
  12. Du är fantastisk! Ta hand om dig, så att du kan fortsätta stråla i livet med de dina. Det är viktigast! Kramar Kicki

    SvaraRadera
  13. Sådant är livet ibland, jag tror vi alla förstår. Jag älskar det grön-lila/röda temat. Ursnygg höst liksom!

    SvaraRadera
  14. TA NU EMOT ALLA GODA RÅD ANDAS OCH TA DET LUGNT!
    TYCKER DIN MAMMA! PS hÄLSA VIGGO ATT TECKNINGEN VAR JU SUPER DEN MÅSTE KOMMA I RAM.KRAM!!

    SvaraRadera
  15. Gillar den också, måste eller ej;-) Andas, alla där ute vet att timmarna rullar på, att man inte hinner, orkar, kan... de kan vänta. Andas

    Kram

    SvaraRadera
  16. relaxa! tvinga dig till det!! men svårt äre, usch. men att träna på det hjälper! och vilken himla fin teckning. vilken liten konstnär!!

    SvaraRadera
  17. Åå, ja vet precis hur du känner. Men man får nog lyssna på alla kloka och inse att man inte hinner allt, andas och stressa ner. Lättare sagt än gjort dock ;) Dock tycker jag att du är grym ändå, allt du rör vid förvandlas till guld, typ ;) Så alla fina inlägg om dig är inte snälla, de är bara ren o skär sanning! kram på dig!

    SvaraRadera
  18. Stanna upp och andas djupa andetag ner i magen! :)
    Vi kan vänta!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  19. Det blev väldigt mycket lättare att andas när man läser allt det här. Tack rara!

    Kram Sofia

    SvaraRadera