14 juni 2012

att det ska behövas ett little fashion gallery.



Liv fick sina första Hasbeens när hon var ungefär en meter hög och hade skostorlek 26. Hon tog typ aldrig av sig dem. Nu är hon 1,42 och har storlek 34. Och plötsligt är det störtomöjligt att hitta ett par Hasbeens i rätt storlek och modell. Faktiskt letade vi Sverige runt förra sommaren, utan framgång.


Och samma visa i år. Jag har mailat och hållt på. Till och med undrat och tjatat om det möjligen inte ligger några på Hasbeens lager, sådär i skymundan. Kanske att man har missat dem bara. Inte så troligt och nä, inga pjuck inom landets gränser.



Men så slog det mig häromdagen att jag har ju världens flottaste annonsörer här till höger. Med de snyggaste kläder och skor man kan tänka sig. Det var dags att spana! Och såklart! I Paris, på Little Fashion Gallery hittade vi ett par Braided Low i brunt skinn. Det extra fina med med just Fashion Gallery är att de går högt upp i storlekarna. Perfekt för tweenisar över 1,40, med bautastora fötter.

 

Och jäklarns vilken supersnabb leverans. Det var inte många dagar innan lådan levererades direkt till dörren. Inget långväga utlämningsställe här inte, bara en sådan sak. Och med i lådan fanns Little Fashion Book, det egna superinspirerande magasinet. Finns även att läsa här.
Och jag måste också tillägga att det här är inget sponsrat inlägg. Inte på något sätt och vis. Nix, Little Fashion Gallery hade ingen aning om att det var just jag som beställde. Men bra saker ska man inte hålla för sig själv. Absolut inte.

13 kommentarer:

  1. Å, så fina! Jag går runt och väntar på att Theas fötter ska växa, storlek 26 är för stort och jag är lika ledsen som hon att det inte finns mindre storlekar :)

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Å, så fina! Jag går runt och väntar på att Theas fötter ska växa, storlek 26 är för stort och jag är lika ledsen som hon att det inte finns mindre storlekar :)

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Så där blir det när man får favoriter, man ska bara ha oavsett om de inte finns att få tag på eller inte. Älskar Hasbeens - påminner så mycket om uppväxten på 70-talet :)

    SvaraRadera
  4. Nästa gång hon behöver nya, kolla in Haga Trätoffelfabrik i Göteborg! De säljer fantastiska träskor och har funnits sen 70-talet. Jag har själv ett par helsvarta och ett par naturfärgade, precis likadana som din dotters Hasbeens. Märket heter "Knulp" (!) och är långt billigare än Hasbeens... Jag hade själv sådana när jag var fem år 1978!

    SvaraRadera
  5. Så fina!!! Härligt att det löste sig. Man vill ju ha nöjda döttrar! :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilka härligt fina. Vilken tur att du hittade ett par tillslut.

    SvaraRadera
  7. Ja men visst är träskor det finaste, bästa och nostalgiska som finns.

    SvaraRadera
  8. Så fina träskor! Såna ska vi också ha så fort fötterna blir stora nog!
    Ha en härlig dag!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  9. Beautiful wallpaper design! :-) And shoes of course!

    Love Lisanne
    lisannevandeklift.blogspot.com

    SvaraRadera
  10. Jag är själv sugen på ett par :-) Ha en fin Fredag! Kram Elina

    SvaraRadera
  11. Så fine sko, har et par selv som jeg elsker....
    Den flotte tapeten i bakgrunnen hvor har du kjøpt den? har lett og lett etter akkurat den fargekombinasjonen du har der, men ennå ikke funnet den noen steder, derfor måtte jeg bare spørre deg hvor du har kjøpt din...
    klem victoria

    SvaraRadera
  12. Undrar också varifrån tapeten kommer? Underbar!

    SvaraRadera
  13. Även som liten bar jag Knulps träskor och de finns ju fortfarande, kanske att de kan ha rätt stl nästa gång? (om du vill hålla dig inom Sverige vill säga ;) )

    SvaraRadera