20 mars 2012

det är tävling och alla balla underbara drömkalas.


Igår lanserades finaste kalasboken ALLA BALLA KALAS och en massa flott tillbehör. Det är ett superkreativt team som ligger bakom alltsammans och jag kan bara säga hurra vad bra det är! Mängder av festliga guldkantstips och jag tar till mig de allra flesta med ren och skär förtjusning. Det är finurligt, det är påhittigt, det är härligt och framförallt det är inte svårt eller krångligt! Allt är easy-peasy och kommer att fixa festernas fest i många hem framöver.


Det är programledaren och superfixaren Isabelle McAllister, Family Livings kreativa chef och art director Christina Breeze Le Guellaff, programledaren och författaren Ann Söderlund som ligger bakom hela alltet. Men en jättedos av kreativtet har de fått till en av de bästa kalasböcker jag har läst. Och då har jag läst många. Det är precis såhär det ska vara. Enkelt, glatt och fantastiskt påhittigt! Det är då kalasen blir de grymmaste i mannaminne.

Det handlar inte om inhyrda clowner och ponnys. Det handlar inte om att langa fram värsta kosingen för att ställa till med kalas. Det handlar inte om att vara fastlåst vid spisen och baka sjutton sorters kakor och  tjusiga tårtor. Och det handlar överhuvudtaget inte om kravfyllda kalas som jagar varje förälder med stresshets. Nepp, bara kul! Fantastiskt kul till och med.

 

Boken har teman på olika kalas. Men inget står skrivet i sten. Blanda hejvilt bland idéerna eller plocka en eller två idéer när andan faller på. För det ni vet väl vad som gäller? Mer kalas åt folket! Ingenting är för litet att fira. Fira hösten med Fantomen-packning, fira solen med en 6-kamp, gratta förstadagspensionären med en godisråtta och sätt glans på sommarvardagen med ett cirkuskalas. Gör`et bara!

 

Allt är plåtat på ett lite magiskt och osedvanligt härligt vis av Jenny Brandt (dosfamily) och Erik Josjö. Hela upplägget med bilderna och den grafiska formen gör allt enkelt och så galet inspirerande att du har lust att ställa till med kalas på direkten. Alltsammans är ett unikt samarbete med Ica där också allt kommer att säljas. Konceptet består förutom boken av ett kalaskit för sex festprissar med allt du behöver. Muggar, tallrikar, servetter, godispåsar, blåspipor, glasögon i glassigaste stilen. Det finns även presentpapper och duk, allt till mycket överkomliga priser.


Och som smarrigaste grädden på moset så har jag två kit att lotta ut till er! Varje kit består av Alla balla kalas-boken, kalas-låda, presentpapper och duk. Det enda ni behöver göra är att följa denna länk in till Facebook - dela tävlingsmeddelandet på "share" och lämna en kommentar därinne om vem eller vad firar du härnäst. Vi tävlar till söndag kväll klockan 20.00 Prick!


Pictures: Jenny Brandt, Erik Josjö and some by me.

15 kommentarer:

  1. Guuuuud så fint! Tror jag måste vara med och tävla. Kram!

    SvaraRadera
  2. Gillar, delar på min face book, anette meg carlsson.

    Nästa person jag ska fira är en 3 åring.

    anette

    SvaraRadera
  3. Gillar, delar på min face book, anette meg carlsson.

    Nästa person jag ska fira är en 3 åring.

    anette

    SvaraRadera
  4. Thie party book looks super cool a d loaded with ideas! I truly hope to win!! Liked and shared on FB also. I will be celecrating my baby's one year old birthday injust under 2 months.
    Reagan. reags00@hotmail.com

    SvaraRadera
  5. Synd det inte hade kommit ut innan förra veckan då jag firade båda barnen. Har faktiskt gjort sakerna till Sjöjungfrukalaset!
    Står med som assistent-alltid något:D

    Kram

    SvaraRadera
  6. Låter härligt! Är självklart med och tävlar!

    SvaraRadera
  7. Ahh sååå fint!

    SvaraRadera
  8. Sabina Pannwitz21 mars 2012 09:48

    Suuperfint <3

    SvaraRadera
  9. Utan Facebook i tre dagar försmäkta vi på denna ö21 mars 2012 11:53

    Gillar, men kan inte dela med mig mer än i ord till nära och kära och har en sambo som fyller 40+ i dagarna, hade varit kul att fira ordentligt. ;)

    SvaraRadera
  10. Nä jag ska inte vara med och tävla ;) Måste bara säga vilket supertjusigt inlägg du gjort. Hej från E!

    SvaraRadera
  11. Gillar och delar på FB-Emma Törnvall

    Härnäst kommer vi fira vår dotter Astrids 2 årskalas. Hoppas på att fira födelsedagen med ett fint kalaskit.

    SvaraRadera
  12. Jippi!! Hurra!! Denna tävligen måste jag vara med i. :)

    Lovely!

    SvaraRadera
  13. Kul tävling. Gillar o delar på FB. Ska ha 7-års kalas för äldsta dottern om tre veckor o detta är precis vad jag behöver för att ge henne ett riktigt toppenkalas med en o annan överraskning. Jag håller tummarna .

    SvaraRadera
  14. We just had a one b-day party and two more coming.
    I must take a part to this : )

    SvaraRadera