29 mars 2012

nämen, det går bara inte.


 
Jag tog ett litet beslut häromdagen. Inte så världsomvälvande alls men ändå lite lättsamt i sinnet. Jag slutar affärsblogga. Min första tanke var att jag kunde var lite mer business där och slippa oron för att Mokkasin-bloggen skulle kännas som en reklampelare eller något åt det hållet. Men den där LittleCuteMokkasin-bloggen stressar mig så in i vassen, just bara för att jag inte hinner den. Så lika snabbt som den uppstod lika snabbt är den väck.

Men hur gör jag nu då. Jag bloggar nog på lite om affären härinne också. Sådär mellan varven. Lite som jag gjort innan. Eftersom den liksom hör ihop med mig. Och känner ni att gudars vad hon tjatar, så får ni verkligen ryta till på skarpen, tack.

 


Den här lilla vita stugan flyttar runt härhemma hos oss. Ibland är det postsamlare, ibland är det bokhylla och ibland viktiga saker förvaring. Men nästan alltid flyttar det in någon liten värld där bredvid allt det andra. Och man kan ju inte vara alldeles säker på vad som försiggår, eller har snarare ingen aning. Ser ut att vara en aning hätsk stämning mellan superhjälten i mantel och Tom på brädan.

Jag gillar verkligen  Eva Schildts dockhus för Playsam. Därför är jag extra glad att jag äntligen har dem i affären igen. Finns på plats under dagen.

Ja, lite sådär affärsmässig kanske jag är ibland. Hoppas det går för sig. Annars, ryt!

 

Och kolla - superhjälten är inte alls så elak som det såg ut.

15 kommentarer:

  1. Vet du! Det blir toppenbra! För då behöver inte vi läsare vara lika stressade för att vi kanske missar något på det ena eller andra stället...! :) Bra va! Alla glada.
    Stor kram och fin dag till dig!

    SvaraRadera
  2. Håller med! Gillar dina affärsinlägg, du säljer ju så himla mycket fint!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Tycker också det låter som en bra idé, kör på det! :)

    SvaraRadera
  4. Bra beslut. Du ska inte behöva känna dig stressad heller och jag håller med ovanstående att det blir som en win-win situation för oss läsare också, vi slipper känna stress över att missa något :) .

    Kram Victoria

    SvaraRadera
  5. Alla dina inlägg är ändå magiska. Vackert komponerade! Så på en eller två bloggar är egalt. Fortsätt bara. Kram.

    SvaraRadera
  6. Hej Sofia!

    Följer din blogg sedan ett tag och har nog aldrig lämnat någon hälsning tidigare. Jag tycker det låter som en helt superb idé att bara ha en blogg, säger som tidigare, då slipper man hålla koll på två olika. Du har en sån härlig blogg med bra balans, så jag tror risken att vi skulle tycka att det blir tjatigt med affärsinlägg är minimal./Merja

    SvaraRadera
  7. Fortsätt som du gör! Hur bra som helst med alla dina fina bilder och små tips om butiken. Kraaam!!

    SvaraRadera
  8. Jag tycker som de andra, ingen fara på taket.
    Kram Liisa

    SvaraRadera
  9. Men åh, jag förstår verkligen att du inte hinner med allt.
    Och jag tycker det hela låter som en bra idé! Jag gillar dina affärsinlägg, allt är ju så fiiint!!!

    SvaraRadera
  10. Jag gillar allt så det gör verkligen ingenting, förstår om du inte hinner.
    KRAM!

    SvaraRadera
  11. Det gör du alldeles förbaskat rätt i! Så det så. Också slipper vi hålla koll på två grymma bloggar och får allt samlat på en! ;) Tipp topp!

    SvaraRadera
  12. Men åh, jag håller med - det blir toppen att bara kolla på ett ställe och veta att man inte missar något ju!
    Och du, det är ju faktiskt din blogg och du får skriva om preciiiiis vad DU vill! Vi gillart ju så vi kommer att läsa ändå!

    Annie fyller tre idag och akta dig så glad hon blev för mini rodini-tröjan. Det trodde jag faktiskt inte eftersom att det inte var en rosa snurrkjol men hon ville ha på sig den på en gång och aldrig ta av sig den sa hon. Och fisken då, hur gullig är du inte? Jag blev nog nästan lika glad som hon över den, den kommer att passa perfekt med luftballongen i hennes rum.
    Största kramen till världens raraste affärsinnehavare!

    SvaraRadera
  13. Hej hej!

    Måste bara hålla med! Jag älskar ju dina saker och din affär är ju snyggsnyggast. Här behövs det det inte rytas, bara hurras.

    /Elaine

    SvaraRadera
  14. Hej! Ha ha blogga om båda på samma tycker jag :) älskar din blogg, både för affären och hemma, man blir så inspirerad!! roligt att läsa om dina barn också, fyra stycken... jag har bara en att ta hand om än så länge men fick jag bestämma skulle vi ha ett helt fotbollslag :) Tack för en underbar blogg! Kram /Mimmie

    SvaraRadera
  15. Hej! Ha ha blogga om båda på samma tycker jag :) älskar din blogg, både för affären och hemma, man blir så inspirerad!! roligt att läsa om dina barn också, fyra stycken... jag har bara en att ta hand om än så länge men fick jag bestämma skulle vi ha ett helt fotbollslag :) Tack för en underbar blogg! Kram /Mimmie

    SvaraRadera