05 mars 2012

håhåjaja.


Det är måndag och verkligheten kom ikapp. Inte direkt en helg av verklighet utan ett år eller två. Jag känner en stark känsla av att jag borde låtsats att det är tekniskt avbrott på både affär och blogg. Och börja städa. Nu kan man ju lätt tro att vårt hem är en rejäl ordning och reda. Och då säger jag bara gapskratt. Däremot är vi jäkligt bra på att stänga skåpdörrar och proppa korgar fulla. Och verkligen låtsas som det regnar. Fast ibland får jag smärre nervsammanbrott fast det hjälper ju liksom inte själva problemet.

Och jag är dessutom jättebra på att rikta kameran till de två kvadratmetrarna som är stiliga för stunden. Men det finns liksom 298 till. Kvadratmeter alltså.

Plus lika mycket källare och vind. Fast de räknas inte. Det går bara inte. Då tror jag nästan att jag skulle bli alldeles uppgiven.



Så nu beror det på vad som händer. Antingen ser ni inte röken av mig på hundra dagar ungefär. Eller annars fortsätter jag i samma anda som innan. Låtsas som det regnar andan.

19 kommentarer:

  1. I bland är faktiskt det vettigaste att låtsas som att det regnar när det gäller oreda - till sist brukar energin komma så man orkar ta itu med det. :-)

    SvaraRadera
  2. Åh, snälla, fortsätt låtsas som det regnar...du får ju inte försvinna ju :)
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Oj. 300 kvm städning kan inte få komma i vägen för ditt bloggande, det går inte för sig!

    Du kanske kan ha som mål att röja en sak om dagen? En korg, eller ett hyllplan? Efter att du gjort det viktigaste förstås. Bloggat alltså. :)

    SvaraRadera
  4. Ufggh! Vilken magstöt. Oreda är ju något man måste leva med, hitta genvägar och undantag.
    Här är okej med stök, här måste vara fint. Här kan vi ha saker lite huller och buller så länge det bara är kläder, spel, knappar etc. Ta lite i tagen.

    Det kommer bli alldeles tomt om du tar den där evighetslånga städpausen - och tänk bara på hur tråkigt det blir! För oss alla. Nej, det går bara inte!

    SvaraRadera
  5. Känns det okej att det är rörigt där bakom så tycker jag att det är helt lagligt att ha det så. Tänk va alla städare lägger tid på att lägga i högar och torka bord och plocka upp och... ja.. det kan vi lägga på annat!!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Det måste få synas att någon bor i huset, annars blir det inte hemtrevligt. Låt högarna finnas där.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Låtsas som om det regnar-det tycker jag!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Det är bara att fortsätta låtsas som det regnar! Det kommer fungera jättebra! Inte kan du bloggpausa, då skulle det bli tomt!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Jag röstar för låtsas som det regnar;) Kram

    SvaraRadera
  10. Ingen städpaus Sofia. Du får unna dig en städhjälp istället. Dina inlägg förgyller min dag. O säkert en massa andras med för den delen. Kram.

    SvaraRadera
  11. Det är helt ok med stök, det måste det få vara. Jag är en plockråtta av värsta sort... städar på ytan och proppar skåp och lådor ostängbara, typ. Och det tröstar jag mig med, att jag skulle vara lite för perfekt om jag hade ordning överallt. Det skulle väl vara sjukligt, om man var så ordningsam?!

    Just nu är jag galet less att tvätta. Tvätta, sortera, komma ihåg att tömma maskin i tid så att man inte måste tvätta om surtvätt, hänga på tork, plocka ned, vika, sortera, plocka in i skåp, stryka, sätta igång ny tvätt... och så rullar det på. Bläääää! I hate it!!

    Styrkekramar i skåpkaoset.

    SvaraRadera
  12. Men t om din oreda är vacker ...
    Så: let it rain!
    Spöregna!!!

    SvaraRadera
  13. Ungar = röra, i ditt fall så kan du gånga det med 4, så jag tycker du kan ta det lugnt och blogga utan dåligt samvete :) Du kan ju lugnt tänka på att det är precis likadant i alla andra familjers hus med sköna ungar som springer omkring och lever livet till max...

    SvaraRadera
  14. För att hålla någorlunda ordning i ett hus med flera barn så måste man ju städa och plocka exakt hela tiden. Och det orkar man ju inte. Så det blir fint att visa både stök och ordning. Då blir vi väl bara mänskligare.

    SvaraRadera
  15. Citerar mitt förkläde "A clean household is a sign of a wasted life".

    SvaraRadera
  16. Ha ha ha, har lite av samma problem här hemma...
    Men du har ju alltid så snygg oreda tänker jag. Låt det fortsätta regna för böveln ;) Heja dig, du är så himla bra!!

    SvaraRadera
  17. Hej, jag bor i Italien och förra veckan när jag köpte min vanliga veckotidning fick jag inredningstidningen Casa Facile på köpet. Jag brukar oftest tycka italienska inredningstidningar är ganska trista, färglösa och pretentiösa men när jag bläddrade igenom den såg jag ett hemtrevligt, personligt och färgglatt hem och när jag började läsa texten såg jag att reportaget var från ett svenskt hem! Ja, ditt faktiskt! :) Så jag ville bara skriva och ge dig mina komplimanger innan jag fortsätter titta igenom din blogg som är ny för mig! :)

    SvaraRadera
  18. Hur mycket jag än älskar att läsa din blogg och inte vill att du ska ta jättepaus, så tycker jag att livet måste få gå före ibland. Välmåendet lika så. Ta en paus om det känns bäst.. Och kom tillbaka med ny energi när du känner att du är ikapp igen!

    SvaraRadera
  19. åh jag känner igen det där! nu har inte jag 300 kvm utan 60, och ett källarförråd. men jag brukar få ryck o punktrensa. så OM du nu gör det, bestäm dig för en liten del i taget, och du, lycka till! :)

    SvaraRadera