23 mars 2012

om en månad.


28 april 2011


24 april 2011


23 april 2009

UnderbaraClara drömde om sommaren häromdagen och tyckte att det nästan kändes som science fiction. Och jag kan bara hålla med. Det är allt nästan lite åt det magiska hållet att det alltid kommer en sommar. Och en vår. Hur dyster och lång och i grådassigaste laget vintern än har varit.

Förra året längtade jag nästan ihjäl mig efter våren. Jag köpte blommiga kjolar och nya sneakers redan i januari och tapetserade om med fåglar i affären fast jag visste att jag skulle stänga. Allt för att snabba på det hela. Och det hjälpte visst. För herre jisses så härligt det var redan i slutet på april. En månad kvar alltså. Tills körsbärsträden gör världen rosa. En alldeles rosa, fluffig låtsatsvärld fast på riktigt. Det slår banne mig science fiction med hästlängder.

Å andra sidan. När K och jag gifte oss 15 maj 1999 så snöade det och inte en endaste liten knopp hade slagit ut och inte ett blad var grönt. Men äsch, det var då det.

10 kommentarer:

  1. O vilka goa bilder :) Kram Maria och ha nu en härlig helg.

    SvaraRadera
  2. Ja herregud vad jag längtar - trädgården kunde inte se mer grådassig och trist ut än vad den gör nu, jag är i stort behov av grönska och dofter! :-)

    SvaraRadera
  3. underbara bilder! som vi längtar efter värmen, vi har köpt nya sommargarderober igår, massor med klännnigar och kjolar och småblommigt och så där vackert att man längtar ihjäl! önskar dig en fin fredag! mini

    SvaraRadera
  4. Tack fina du, you made my day! Här ligger man med värsta influensan... hostar upp lungorna snart. Och så får jag se de här underbara bilderna. Bara en månad. EN månad. Lovely!

    Och om en månad är vi i Provence och möter våren. Vi får hålla tummarna att vi är friska då!

    Kram från Lotta

    SvaraRadera
  5. Fantastiska bilder! Känns helt overkligt - men hoppfullt :) Jag citerar Mamma Mu "man blir glad av blad" ;) Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Åh tack! Lätta att glömma att vi snart är där. och det är ju inte långt kvar!! Trevlig fredag kompis! Kram!

    SvaraRadera
  7. Underbara bilder och det är ljuvligt att få längta efter sommaren och njuta av vårens framfart.

    SvaraRadera
  8. Åh, du inger hopp! :-) Men idag är det helt underbart ute, tror att helgen kommer att bli riktigt fin!!! Ha en finfin Fredag. Kram!

    SvaraRadera
  9. Härligt fina bilder. Sommaren är underbar, men våren är nog ändå det bästa enligt mig. Jag gillar variationen i det, att det kan snöa en dag och vara strålande varmt nästa.

    SvaraRadera
  10. den översta bilden...
    helt magiskt fin!

    SvaraRadera