08 mars 2012

försök till ordning.


Jag tänker ju varje dag att jag ska strukturera. Att jag inte ska ha såhär utan vara mer åt det strikta hållet.  Jag tänker att då blir allt frid och fröjd. Så jag köpte en massa pärmar för det säger de som vet, att man ska ha. Med register. Japp, sagt och gjort. Fast jag drömmer om att hinna med att klä in dem på detta vis. Det kan ju verkligen inte göra det mindre strukturerat. Och så köpte jag en Kvissle. Jag tänkte att jag hade en plan. Och click, click och click så var den "ihopskruvad" på 7 sekunder. Och sen kändes det jättebra ungefär lika länge. I 7 sekunder. Sen lade jag mina högar där. Det som fick plats åtminstone. Och var tog planen vägen? Hur många Kvissle kan man behöva - tre till fyra stycken, eller?

Och ett tips som inte har något med ordning att göra. Men det slog mig när jag såg bilden så här i efterhand,  att i de där inslagna paketen ligger bästa leran. Som vi fick i present och är köpt här på Material. Nu hittar jag den inte i webshopen men den heter DAS. Superbra.

10 kommentarer:

  1. men vet du sofia.
    jag tror inte krreativa hjärnor kan ha ordning.
    hahahaha ...
    i wish!

    tanken är god - i alla fall ...
    stor kram.
    ulrika
    (som har pärlor i påsar på hela skrivbordet - och en massa kvitton att sortera in ... suck)

    SvaraRadera
  2. Hihi... känner igen mig lite..:) Älskar att organisera och rensa och fixa och göra iordning, men är en mästare på att stöka till lika fort...:0
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Jag bestämde mig för att jag skulle nå botten på mitt skrivbord igårkväll. det hände inte, jag satte mig med ett glas rött och en tidning istället.... Det är väl där skon klämmer- jag fokuserar mer på att få gjort det som är roligt. Och jag får för mig att det finns något sunt med det också.

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Jag läser din blogg nästa varje dag, du har så många härliga ideer och tips! Är helt förälskad i din webshop också!

    Leran som du söker - DAS, finns att köpa på Clas Ohlsson i butik eller på webben!

    http://www.clasohlson.se/Siteseeker/Search_o.aspx?q=DAS

    Tack för en härlig blogg!
    /Therese

    SvaraRadera
  5. Oh, den där inslagna pärmen var ju jättesnygg! Hur är det gjort, är det tyg eller papper? Massa lim? Blev jättesugen!

    SvaraRadera
  6. Å så bra med leran Therese! Och Linda - inget lim bara symaskin! Det är tyg och jag sydde som ett fodral - får visa ordentligt någon dag :)

    SvaraRadera
  7. Men GRATTIS!
    Du är ju med på ett helt uppslag i Svd Näringsliv idag.
    Öppnade inte tidningen förrän nu och såg att en av dina bilder var där och du med i egen hög person.
    Superkul!
    Vilket schysst avslut på veckan :)

    Ha en trevlig helg /sanna

    SvaraRadera
  8. Jag tyckte jag såg leran hos Material, men under Hobbymaterial. :) Tack för det tipset för övrigt!

    SvaraRadera
  9. Älska att du har pärlor eller godis eller vad det är i glasburkarna. Flott liksom!

    ha finaste helgen!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Känner igen det där med försöken att hålla ordning. Jag är en i grunden ordentlig och strukturerad person, speciellt på jobbet, men hemma är det en annan sak!

    Jag försöker och försöker mig själv och resten av familjen att hålla ordning, men det är lättare sagt än gjort. Vi kör storröjning varannan helg, då går det undan, alla ytor plockas rent, papper sorteras och slängs. Men ibland orkar vi inte, då sorterar vi bara ihop det som hör ihop och så får det ligga i högar lite var som...

    SvaraRadera