28 mars 2012

kitchen mirror. del 2.



Det här blev faktiskt härligt. Nästan så pass härligt att jag började fundera på en spegelvägg a´la 80-tal, ni vet med sådana där svarta pluppar i skarvarna. Fast inte i köket utan till Nomi att göra danssteg framför.




Och nu har jag provsprätt också. Och faktiskt ingenting hamnar där på spegeln (om man nu inte spolar rakt på ett kastrullock ca en millimeter från kranen...). Men så har vi också en väldigt djup jättediskho och en extradjup bänk. Den är 76 centimeter och 25 centimeter bakom själv diskhon. Och det borde vara standard om man frågar mig.


21 kommentarer:

  1. Superduperfint! Hela ditt kök är en dröm!
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Superduperfint! Hela ditt kök är en dröm!
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Fint! Vi har ett runt fönster ovanför diskbänken, lika stort som din spegel fast det sitter högre upp, och det var nog mitt krav, att vi skulle sätta in just ett runt fönster där, när vi köpte huset. Idag saknar jag dock det större fönstret som satt där, som vi byggde igen, för det runda själ dagsljus. Men snyggt är det. Det tycker jag fortfarande.
    Något annat jag tycker är att ditt kök ser fantastiskt ut varje gång det tittar fram här. Love it!

    Kram.

    SvaraRadera
  4. Mycket snyggt! Vart kommer den lilla vita hyllan på vänster sida från? Supersnygg!

    SvaraRadera
  5. Supersnyggt! Och ja, visst borde det vara standard, hälsar jag, som har just, standard...

    SvaraRadera
  6. Väldigt smart och snyggt. Utsikt, utan utsikt. Fantastiskt!
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  7. Men som jag har oroat mig. Ja, ända sedan del ett. Jag tänkte bara; visst snyggt, men ni kommer få putsa spegel varendaste dag... Med fyra barn, en succébutik och en (dito) blogg, du kommer aldrig hinna torka spegel i samma takt som krävs...
    Tur att jag fick svar på detta. Nu kan jag sluta oroa mig då. Låter som bra standad-mått, vi spikar dem - för spegel över diskhon är onekligen superschysst!

    SvaraRadera
  8. Då ska jag sluta oroa mig för sprätt och bara gotta mig i hur fint det ser ut!

    SvaraRadera
  9. Jätte fint Sofia! Bloggar också om spegel idag men då utan att ha kikat in här innan:=)

    Vilken kanonutsikt du ska få nu då. Verkligen fiffigt!
    Hoppas ditt objektivkaos stillat sig också? Kram D

    SvaraRadera
  10. Fint det blev! Med spegel och med den runda formen!
    Jag kör också med de vita hyllorna, de är så bra (Ikea!)

    SvaraRadera
  11. Javisst är den där hyllan den perfekta lilla hyllan! Från Ikeas serie Rationell/Variera http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60136623/ och http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80136622/ Man bygger ihop dem och är väl egentligen tänkt som någon slags skåp/lådainsats. Men det hindrar ju inte att man använder dem på annat vis.

    SvaraRadera
  12. Oj, det påminnen så mycket vårt köket som ska bli färdigt på sommaren:)

    SvaraRadera
  13. Japp. Superfint!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera