06 januari 2011

fixa rummet.


Igår vägrades middagen. Blev åtminstone framflyttad. Maten stod på bordet men ÅHHH nu börjar ju vårt nya favoritprogram vrålade Liv och Viggo. Och jag var inte sen att hänga på. Så vi bänkades oss alla sex framför första avsnittet av Fixa rummet. Coolt, tyckte vi allihopa, massor av gånger. Jag och ungarna var helt med på fler snickarbänkar i barnrummen. Och kryddhyllan med spik och skruv i källaren kan gärna flytta några trappor upp i huset.


Superduktiga Isabelle Halling McAllister har gjort serien Fixa Rummet för Svt. På onsdagar 18.45 ska åtta ungar få hjälp att fixa sina drömrum med Isabelles hjälp. Kreativt, kul och himla skön ton i programmet. Och det bästa, kidsen är själva med och bygger. Gillas!


Isabelles hem var med i senaste Family Living. Skönaste stilen. Här är bilder från urfina barnrummet. Kolla in den annars så trista Brio-spisen och tapeten sen. Och den där grymma lampskärmen...

Isabell och Jenny från Sammy Rose driver bloggen Dos Family som jag är mega-förtjust i. Alla hemma-hos-repotage är ett måste.

4 kommentarer:

  1. Ja, jag vet - vi tokälskar hennes nya program vi med. Vi var på bortbjudna på middag, men lillan fick disp. att se på TV en stund. Trots att hon för-sett just detta program typ tusen gånger redan. Och såg du deras kök där hemma! Hur snyggt som helst. Kökssoffan!! :)

    Jag tror minsann att vi har något att se fram mot på nyårets onsdagar. Och familjemys i TV-soffan gillas! :)

    Kram till dig!
    Lina

    SvaraRadera
  2. Satt också bänkad framför "fixa rummet" med mina barn. Så fint det blev! Min dotter ville också ha så fint pysselrum;-)

    Ha en bra dag!

    Kram LInda

    SvaraRadera
  3. Måste genast kika på det på SVT Play, blev lite full i skratt när jag såg burkarna som är uppskruvade under hyllorna, precis vad jag sa till min man att vi skulle göra med alla småburkar vi hittade vid en skafferirensning, har sett det förut någonstans, bra tips.

    SvaraRadera
  4. åh gulliga!
    Jag blir så otroligt glad att ni gillar det! Och tack för fina ord!!
    Stolt som en tupp ska jag fixa vidare.
    Och visst är burktipset toppen - lite gamla tipsgodingar måste ju återvinnas!
    Många utropstecken blev det.
    Ha en skön helg
    kram
    Isabelle

    SvaraRadera