04 januari 2011

nu är glada julen slut.




Så snabba vi var i söndags. Ner med hela julen i ett nafs. Vi smällde smällkarameller och läste små  meddelanden som fanns däri. Dansade lite långdans och gjorde raketen i värsta julgransplundrings-andan. Vi tuggade på polkagriskäppar och länsade skafferiet på de sista pepparkakorna. Pepparkakshuset var uppätet sedan länge. Och ännu en gång misslyckades jag med att packa ner julen snyggt. Min ambition är alltid densamma, i år ska jag packa de där kartongerna med struktur och finess. Men i vanlig ordning står jag där och svär. Över att de inte går att stänga och att allt hamnar huller om buller. Så trycker jag till de där kartongerna alldeles för hårt och tejpar som en galning. För att allt inte ska ramla ut när vi kånkar dem uppför vindstrappan. Sen är det bara att hoppas, att allt är någotsådär helt nästa år.

9 kommentarer:

  1. Vilka otroligt fina ögon på en underbart söt tjej. Och du är så duktig på att fotografera! Var glad att du reda fått julen nedpackad även om det inte blev den struktur som du hoppats på, det kanske händer något år framöver :)
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Hihi, skrattar igenkännande. Jag vet, har sagt det förut men det tål att sägas igen; vilka otroligt fina bilder du tar.

    /Mia :)

    SvaraRadera
  3. haha, vilket år som helst så ska jag också ha ordning o struktur på julgrejerna!

    fina och glassiga pynt ni har!

    SvaraRadera
  4. Så vackra bilder och färgerna speciellt.

    SvaraRadera
  5. Så fina bilder - jag dööör! Och blir pytteavis. Hur gör du? Jag vill också. Hon är ju galet söt, din lilla tjej. Sådär livsfarligt bedårande, jag hade haft problem att säga nej. Till någonting.

    Japp, jag jobbar på BBD sedan november. En mycket lång historia, men det känns mkt spännande. Vi har stora utmaningar framför oss och spännande samarbeten, mycket jobb, men kul. jag hoppas hinna med allt annat också. DET är den största utmaningen.

    Pinterestproffs kan man verkligen inte kalla mig, nädu, jag är mer som en gammal pensionär ute för första gången med en rostig rullator!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder! Håller med dig om att det varje gång mer eller mindre blir att det stressas och trycks ner julsaker i olika lådor , på nåt sätt vill man väl bara städa ut julen och det fortast möjligt! Nu längtar jag efter våren men tills dess får man väl inhandla lite vårblommor såsom pärlhyacinter & krokus för att iallafall försöka återskapa lite vårkänslor inomhus! Må så gott! kram jessica.

    SvaraRadera
  7. Mmm, som en enda stor smällkaramell hela alltet! Jättefina bilder och jag skrattar för mig själv, för här ligger all vår jul i kassar. Snabbt nedplockade för att plockas i ordning, ordentligt. Snart. Bara inte just idag. Häller.

    /Eva

    SvaraRadera
  8. Hihi, det är bra att man har ambitioner, även om det bara nästan, blir som man tänkt.

    Ha det gott. Lissen

    SvaraRadera
  9. Hej,
    Din blogg är fantasktisk inspirationskälla, tack! Har länkat dig till mig blogg.
    Kram niina

    SvaraRadera