31 januari 2011

i brist på en annan soffa.



Jag önskar mig ju egentligen en sådan här. Men det kommer aldrig att ske. De har för vana att alltid försvinna framför näsan på mig. Jag drömmer fortfarande om hörnpinnsoffan som jag missade på Blocket. Hur tjusig som helst. En välvd soffa med täta spjälor. Men för några ynka tior fick det bli en sjuttisvariant istället. Så lite sprutlackering på den gröna betsen. Och med fårskinn över den illgröna, knalloranga och noppiga dynan så kan man låtsats lite. Att det egentligen är en snyggo från 60-talet.
Korgen fick också en dos svart färg när de ändå höll på. Påtal om sprutlackering. Jag vet att det är lite latmaskfasoner. Men det är så in i vassen lyxigt. Klart på studs liksom.

15 kommentarer:

  1. åh, den blev riktigt fin tycker jag! har också sett den där snyggvarianten försvinna framför näsan typ. Jag är den ständiga tvåan när det gäller blocket. Har hittills varit för snål för att lämna på omlackering men man blir ju sugen på att testa nu! får väl hitta ngt lämpligt att lacka om bara...

    SvaraRadera
  2. hihi, jag tyckte bättre om din. min man tjatar alltid om sprutmålning.. men jag tror alltid det ska bli rinnigt.. hur gör du?
    kram, ninna

    SvaraRadera
  3. Det blev ju jättefint! Både soffan och bilderna (som alltid:)) Jag tittar på dina bilder och tänker Åh vad fint med svartvitt, sen på nått helvitt och tänker Åh vad fint med bara vitt och sen så klart nått med kuliga färger och tänker... Dina fönster klår dock det mesta!
    /Cecilia

    SvaraRadera
  4. Den blev ju jättefin, och så otroligt läcker i svart.

    Men nu ser jag ju - det ju min du länkat till. Ja, du ska då bara veta hur många som hann försvinna framför min näsa med, och när jag väl hade tur tog jag i från tårna och utan-att-tänka-efter-bjöd jag över alla andra intressenter. Önskar det hade varit "några tior" bara...
    Inget går mot en kvinnas iver, typ. :)

    Kram.

    SvaraRadera
  5. Blev mycket snyggt - jag ska testa sprutlackering någon gång. :-)

    SvaraRadera
  6. Åh, helt ljuvligt! Älskar soffan, detaljbilderna är helt magiskt vackra.

    Sprutlackering har jag aldrig testat. Hm... trodde bara man lämnade in det hos proffs och att man inte kunde göra det själv. Eller jo, det kan man ju så klart men är det inte dyra grejer man behöver?

    Jag ÄLSKAR dina vackra fönster! WOW, tror aldrig jag sett så stora och vackra fönster. Lovely!

    Ha en fin kväll.
    Kram från Lotta

    SvaraRadera
  7. Det får bli en kommentar till hos dig. Du har gjort det igen, vilken bild, vilken soffa! Fina soffan hos Kitchenbloom har jag också letat efter länge men skulle ta din vilken dag som helst.

    SvaraRadera
  8. Jag tycker din "tröst-soffa" är hur fin som helst!! Var inte ledsen för den du missade för denna är ju perfekt!
    Jag skulle också sååå gärna ha en sån där soffa, men det passar inte alls hos oss. Men jag har sagt det hemma, att när vi flyttar så MÅSTE det va till ett ställe där det passar med en fin kökssoffa! Annars följer jag inte med! :-)

    SvaraRadera
  9. Vad roligt att du gillade att läsa det! :)

    Superfin soffa! Men visst är det jobbigt när man verkligen vill ha något som man missar..ångrar att jag inte slog till på ett klädskåp jag hittade på tradera..

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  10. Oj, jag skulle gärna också ha en pinnsoffa. Såg en en gång på loppis och var riktigt nära att köpa den. Köpte inte men dagen efter fick jag en känsla att jag måste ha den. Gissa bara om den fanns kvar på loppis? Nää;/ Det är inte första gången det händer mig. Man skall nog altid köpa genast om man vill nåt ;) massa kramar <3

    SvaraRadera
  11. Tyget då människa..ursnyggt även det=)Soffan blev super och ser ut som en riktig stilsoffa.Här kör vi sprayfärg på nästan allt,det är det bästa som finns för en småbarnsmamma med tidsbrist./Annica

    SvaraRadera
  12. Din soffa är ju ursnygg!
    Sprutlackering. We love it! Vi lämnar in allt ifrån ljusstakar till möbler. Bara för att min make är för upptagen (läs annat valfritt ord..) för att måla själv :).
    Har aldrig sprayat själv men så fort våren kommer så ska den lilla växande högen få sig en omgång :)./s

    SvaraRadera
  13. It looks very, very nice!
    Black & white harmony!

    Salut!
    *Tasiaa

    SvaraRadera
  14. Jag tycker förstås att din soffa var en minst lika snygg pinnsoffa som en "riktig"!

    SvaraRadera
  15. Beautiful. Your blog is lovely.

    Leigha

    SvaraRadera