17 januari 2011

hej!


En utmaning pågår just nu i bloggvärlden, man tipsar om sina favoritbloggar. Varmt Tack till er som har tipsat om mig och fina ord! Jag ska snart, snart anta utmaningen.  Och just därför så har det kikat in en massa nya läsare. Vilket är makalöst roligt. Så hej och välkomna hit!

Härhemma rivstartade veckan med bokföring (som alltid i sista minuten och som alltid inte så kul...) plus två magsjuka barn. Härligare kombo kan man kanske önska.
Men ändå, idag kom väl våren ändå? Många plusgrader, snön den bara smälte och smälte. Jag började skymta allt det som glömdes under snön. Den kom så plötsligt i höstas. Så därunder fanns de ihopkrattade lövhögarna, alla leksaker, till och med en hög med skrot som skulle till tippen. Fast det gör verkligen ingenting, det får gärna synas igen bara det blir vår.

Och så gillar jag min nya gröna duk med bollfrans som egentligen är en sjal från HM. Vårig är den också.

15 kommentarer:

  1. Verkligen kul att hitta hit!!

    Milla

    SvaraRadera
  2. Jag hittade den där sjalen på Netto idag. Åh, så fin men jag tror inte jag har något som matchar. Så jag struntade faktiskt i det :S

    SvaraRadera
  3. Jag är en nytillkommen läsare som hittade hit via en annan blogg och som gärna kommer tillabaka :) Du har en inspirerande blogg med väldigt många fina bilder och finurliga texter.

    SvaraRadera
  4. Det var via Lotta Agatons blogg som jag hittade hit.

    SvaraRadera
  5. Gillar att du använder den fina sjalen som duk! Och gillar alltid att komma in hit och bli glad av allt fint som du bjuder på i form av bilder, inspiration och ord. All uppskattning till dig!! Kram/Malin

    SvaraRadera
  6. En fråga från en fotointresserad: plåtar du med systemkamera? Mysiga bilder. Och jag gillar sjalen/duken. :)

    SvaraRadera
  7. Hallå Du!
    Stackars dig och barnen, avsky magsjuka! Bokföing har jag ingen aning om hur trist det kan vara men antar att det håller smamma nivå som masjuka :). Hoppas det är/blir lindrigt, båda delar!
    Härliga färger på sjalen/duken. Att en så enkel sak kan bli en så vacker bild!
    Ha en bra dag o krya på er. Kram/ Jennifer

    SvaraRadera
  8. Magsjuka och bokföring, ja en del roar sig kungligt ;) . Nä men skämt och sido, magsjuka är verkligen det värsta jag vet. Hoppas att ni är piggare nu då. Jättefin duk/sjal.

    SvaraRadera
  9. å for et fiiiint grönt sjal!
    får meg til å lengte etter våren....

    fin dag til dej,
    v

    SvaraRadera
  10. Mycket läcker sjal/duk!

    SvaraRadera
  11. usch, ja. här har du en till som satt med bokföringen i sista stund ;)
    superfin duk, som egentligen är en sjal.. ;) :)
    kram, ninna

    SvaraRadera
  12. Smart att använda sjalen som en duk! Men hade jag haft den hade den nog fått vara sjal i alla fall. Så härliga färger hade jag velat ha på mig varje dag! :-)

    SvaraRadera
  13. Fin bollfranssjal och fin blogg :)

    SvaraRadera
  14. Helt ljuvlig sjal! Underbara färger!! Ha det så bra, kram jessica.

    SvaraRadera