10 januari 2011

wish us luck.


Imorse övade vi. Inför tisdagens start av vårterminen. K hade hjälp oss på traven och undrade om vi gick upp när klockan ringde. Vilken klocka undrade jag. 8:30 hade den tydligen skrällt. Men trots att vi måste befunnit oss i djupsömn vaknade vi så småningom, alldeles av oss själva. Och åt frukost, borstade tänderna, klädde på oss och så var de ute i kramsnön bland kompisarna. Alla fyra. Japp, tänkte jag. Kände liksom att nu var vi allt lite snabba. En skön feeling av att vara en strukturerad mamma med kontroll infann sig. Yes, imorgon kommer vi vara i tid. Det kommer att gå som en dans. Så kollade jag klockan. 11:30. Herregud. Så här ur rutinerna har vi aldrig varit. Det är kört. Imorgon bitti är det skarpt läge. Det finns inte en chans att vi fixar detta.

12 kommentarer:

  1. Lycka till!

    Tack för din titt "inne hos mig". Jag kommer förbi butiken vid tilfälle och presenterar mig.

    SvaraRadera
  2. Lycka till!! Det var bra jobbat ändå :-). Utmaningen tycker jag är att få dem att sova kvällen innan. Puh!! Kram!

    SvaraRadera
  3. Lycka till, det kommer att gå kanonbra. Det är ljusare på morgonen nu.

    SvaraRadera
  4. Er det ikke herlig med fridagene? Man er jo helt i sin egen verden.

    Lykke til i morgen ;) Strukturen kommer vel etterhvert, man må bare skynde seg litt i begynnelsen...

    Fine bilder du tar! Hvit-serien var også nydelig.

    Klem, Lena.

    Og jeg forstår jeg må få med meg oppussings-serien som "alle" i Sverige har sett på. Barnerommet og snekkerbenken må ha gjort inntrykk :)

    SvaraRadera
  5. For en nydelig blogg du har, denne vil jeg følge! Klem

    SvaraRadera
  6. Lycka till!
    Själv somnade jag om fyra gånger och alla började gråta när de väcktes alldeles för tidigt. Utanför fönstret såg man den ena efter den andra som gick mot förskolan I TID... och vi som fortfarande hade pyjamas... Suck!
    Jag hoppas det går som på räls för er och att alla är pigga och glada som lärkor :)
    /sanna

    SvaraRadera
  7. tack för en bra blogg! Jag har lagt en länk till dig på min blogg. :)

    Mvh Sofia

    SvaraRadera
  8. Hoppas ni fixar de, första dagarna är ju alltid värst. Våran lilltjej börjar på dagis imorgon så vi ska också få in nån typ av morgonrutin.

    Alltid lika fina bilder när man kollar in hos dig, väldigt krispiga..

    //Moa

    SvaraRadera
  9. Hej!

    Underbara bilder! :) Lycka till, hoppas allt gick bra.

    Kram från Lotta

    SvaraRadera
  10. Åååh!! Var har du hittat de fina besticken med prickar? Önskar mig sådana! Fin blogg! :)

    SvaraRadera
  11. Underbara bilder!!!
    Vad har du för kamera? Du får till barn kort så BRA! Lite suddigt men ändå är bilden klar på andra sidan. Hur lyckas du?
    Eller är du bara helt grym:)?
    kram kram CC

    SvaraRadera