12 maj 2012

det är en härlig morgon.


Just i denna stund händer det någonting på gatan där jag bor. För på samma gata bor nämligen min lillasyster. Och i dag är det hennes möhippedag!


Måste bara tipsa. Utifall någon är i färd att klä in en ask. I natt slog det mig att jag behövde en just en ask att fylla med hemlisar. Och i ren tur hade jag precis vad jag behövde i tyg och bollfrans. Lycka 23.15. Men nu till tipset - limmet. Jag använde Stone Glue från Panduro. Helt perfekt för textil på ask. Pensla ut ett tunt lager och inte en bubbla eller ett klet så långt ögat kan nå.  


Hemlighetsmakeri var det. Så tjingeling, vi ses!

24 kommentarer:

  1. Vilken fantastiskt fin ask ihop med paketen. Så himla fint och hon som får det kommer bli superglad. Bollfransar är ju verkligen jättefint att piffa med! Ha så kul idag!
    Nanna

    SvaraRadera
  2. Finfin ask - och vilken lyx att ha syrran på samma gata! :-)

    SvaraRadera
  3. Vilken perfekt bröllopsaktig ask!

    SvaraRadera
  4. så kos :)

    ha en fin dag.

    henriette

    SvaraRadera
  5. Asken är hur fin som helst! Hoppas möhippan blir grym!

    SvaraRadera
  6. Alltså vilken fiiiiin ask. Och vilken lycka att ha dig med i ens möhippa. Blir det finare fix liksom? Kram o hoppas ni får en strålande dag!

    SvaraRadera
  7. Alltså vilken fiiiiin ask. Och vilken lycka att ha dig med i ens möhippa. Blir det finare fix liksom? Kram o hoppas ni får en strålande dag!

    SvaraRadera
  8. Men så roligt; möhippor är bland det roligaste som finns! (Förutom själva bröllopet då kasnke).

    Ha så roligt och en finfin ask det där.

    Kram.

    SvaraRadera
  9. Hvor er den bare blevet smuk!!!

    Ha´en dejlig dag

    Knus Susi

    SvaraRadera
  10. En syster som kommer att få en oförglömlig dag! Och en underbar ask! Tänk att få ha sin syster på samma gata. Jag som är ensamtbarn förstår inte alla dom som är så osams med sina syskon så man inte ens pratar med varandra.
    Ha en underbar dag!
    Anita

    SvaraRadera
  11. Fint! Lyllos henne som har en så pysslig och gullig syrra. Hoppas att ni alla får en toppendag!

    SvaraRadera
  12. ja, helt fantastisk ask. och tack för att du lägger ner så mycket tid även på de varor du skickar. lycka!
    /carina

    SvaraRadera
  13. En sån fin ask! Och vilka bra idéer! Tack!

    SvaraRadera
  14. Vad fint! Åh! Hoppas ni får en riktigt rolig möhippedag :) //Elin

    SvaraRadera
  15. Hei. Flott eske. Jeg aner ikke hva møhippedag er, men skjønner det er noe bra. Ha det hyggelig.
    Klem, Drude

    SvaraRadera
  16. min gud så fin... fin-fin-fin!

    SvaraRadera
  17. Wow, vad fin! Hoppas att ni får en underbar dag och kväll!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  18. Himlans vad fint du gör människa! En sån ask skulle jag nästan ha sovit med om jag hade fått den :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  19. Jag dööör så söt, som godis.
    Kram Annie

    SvaraRadera
  20. Vilka underbara bilder och asken är så himla fin!Jag har juh faktiskt sett den på riktigt:)
    Hoppas att du haft en bra "resa" hem och att ni haft en underbar helg.
    Kramar Maria från Villa Solliden

    SvaraRadera
  21. Ha ha ha, här är ju en fröjd att kika in varje gång!! Hoppas ert galej blev lyckat :)

    SvaraRadera
  22. så söt sett-tosi ihana setti!

    SvaraRadera