30 januari 2012

snabbt om man äger en cirkelskärare.


Minns ni de här? Och det var ju himla fint att bästa Emma tipsade om en cirkelskärare. Så jäkla smart och hi-tech kan man tycka. Om man jämför med en trettio år gammal och urtung sax. Gammalmodig man är när allt kommer omkring. Men nu så, perfekt runt och nästan lite magiskt modernt.





Och nu ser ni vad det blev av det. En girlang såklart. En väldigt lång eftersom jag drabbades av lite mani pågrund av cirkelskäraren. Lätt som en plätt för övrigt. Högar med sex till sju rundlar sys ihop med symaskinen. Och sen viks rundlarna ut. Klart.

27 kommentarer:

  1. Men åh så vacker! En sån runt ett fönster kanske man ska prova sig på:) Kram linn

    SvaraRadera
  2. Ja Linn, så tjusigt det skulle vara! Och eftersom jag nu är inne i den magiska cirkelskäraresvängen så var jag ju tvungen att inhandla en ännu större cirkelskärare. Som är väl typ 8-9 cm i diameter, och en sådan girlang skulle ju vara något maffig runt ett fönster...
    Kram!

    SvaraRadera
  3. cirkelskärare.??!!
    men jag MÅSTE ha en. var köper man det?

    och om vi nu är inne på skärare. har du tips på annan bra papperskärare?

    heja. vad fin din girlang är. kommer de säljas i din butik? ;)

    skön kväll!
    u.

    SvaraRadera
  4. Så snyggt. Mycket idéer till bröllopet nu. ;-) Hjärnan går på helvarv. ;-) kram lillsyrran

    SvaraRadera
  5. Herregud, va fin! Verkligen snyggt att lägga så många cirklar ihop, det ger et fint, fint uttryck. Hmm, nu måste jag nog anskaffa mig en sådan skärare.

    SvaraRadera
  6. Cirkelskärare alltså. Sätts upp på handla-på-stan-listan

    SvaraRadera
  7. you have a beautiful blog, I'm sorry that i don't know what you write =)

    cya!

    SvaraRadera
  8. Ja du Sofia, vad kan jag säga förutom att du verkar vara en sån som lyckas med allt du gör. Din girlang är för fin för att vara sann. Tar du upp beställningar..?

    SvaraRadera
  9. Vilken underbar färgklick. Blir sugen att pyssla själv. Men så var det ju det där med cirkelskäraren!!!

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  10. Snyggt, vad duktigt du är! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  11. Jag undrar mest vart man hittar fina papper. Har kollat lite på Panduro men det finns ju inte så roliga färger.

    SvaraRadera
  12. Vad bra det blev! Och mycket lättare va? ;)

    Det verkar som att Panduro kommer få tomt på cirkelskärarhyllan ett tag framöver, att döma efter kommentarerna. :D

    SvaraRadera
  13. Snyggt!
    Det är super bra med punchar och stansar av alla de slag. Är man intresserad av ett större utbud än panduros så kolla i scrapbookbutiker. Exempelvis här: http://www.pyhobby.se/punchardiescirkelovalpunchar-c-66_103.html?osCsid=44fd2b92fc3b8cbf01f8101157246765

    SvaraRadera
  14. Åh en sån måste man ju bara ha! Var kan man köpa ett sånt bra redskap?

    SvaraRadera
  15. Men åh! En cirkelskärare!!!! Det måste införskaffas!!! VAR finns de?!

    Härlig girlang!

    Kramar från systrarna

    SvaraRadera
  16. du kan du! nu vill jag också ha en cirkelskärare!

    SvaraRadera
  17. Wow!!! Så fiiint! Blir så glad av dina fina bilder :)

    SvaraRadera
  18. Men hallå. Jag vill också ha. Cirkelskärare. Symaskin. Det här blir dyrt.

    SvaraRadera
  19. Men, alltså.. Så himla fin. Jag ska göra en till min dotters 3 års kalas.. Nått man måste tänka på?

    Ha en fin dag!
    Moa

    SvaraRadera
  20. Alla som undrar! Cirkelskäraren finns på Panduro och säkert på massor av fler ställen. Den heter figurstans 2 på Panduro och rundlarna blir 5 cm i diameter.

    Och det är verkligen lätt som en plätt:D Det enda man ska tänka på är när man syr, att man låter högarna ligga tätt ihop. Det blir inte lika fint om det blir glapp mellan bollarna.

    Pappret jag köpte var en liten kub med småpapper på ÖB, av alla ställen :) Gillade färgerna och det var lagom tjockt. Kanske lite mycket spill då det bara går en rundel per papper. Å andra sidan tror jag kuben kostade 30 eller 40 kronor.

    Lycka till!
    Sofia

    SvaraRadera
  21. I've made some necklaces from your garland. the girls loved them!
    take a look:http://doguincho.blogspot.pt/2012/12/colares-de-papel-paper-necklaces.html
    and thank you for the ideia!

    SvaraRadera
  22. Blev så inspirerad av dina vackra bilder av jag gick loss och gjorde egna girlanger, så roligt! Nog tur att jag inte äger en cirkelskärare, det hade blivit mycket girlanger! Länkat tillbaka till dig /Lisa

    SvaraRadera