10 januari 2012

tur.


Just nu känns har ju sådan brist på inspiration så till och med lite surfing på nätet känns oöverstigligt. Det känns så stort och så mycket så jag vet inte var jag ska börja. Samma sak med höstens alla olästa tidningar. Jag kommer mig inte ens för att ta första bläddertaget. Kanske är jag rädd för att fastna och aldrig mer få någon viktighet uträttat. Vore strålande såhär i bokföringstider...

Nä, det gäller att ta det i små doser. Tänker man och så tar man en tur i Livs rum. Och tittar lite nogsamt. Och inser att här råder ingen inspirationstorka på långa vägar. Tur för henne. Och för mig. Som numera kommer att byta arbetsrum lite sådär i smyg. När hon är i skolan. Smart.





14 kommentarer:

  1. Jag trodde jag var ensam...Härliga bilder ialla fall;) Kram

    SvaraRadera
  2. Vilket underbart rum. En färg-mönster-pysseldröm helt enkelt.

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  3. Härligt rum! Förstår att du blir trivs och blir inspirerad där.

    SvaraRadera
  4. I bland får man låta den vara, inspirationen alltså. Så kommer den tillbaka, den gör ju alltid det... speciellt i ett så fint och härligt pyssligt rum som din dotters! Jag har sagt det tidigare och säger det igen: den där William Morris tapeten är den finaste Morris jag sett! :-)

    SvaraRadera
  5. Jag tog mig genom högen av tidningar under julledigheten och det var som en seger. Några fick jag sortera bort direkt, bara för att det inte skulle bli för jobbigt. Det var de snygga omslagen som vann, typ. :)
    Jag hoppas att du kommer dit, med din hög. Om inte annat så kommer du i ett snyggt och inspirerande arbetsrum snart. Det är ju inte kattskit det inte. :)

    Kram till dig, kämpartjejen!
    Lina.

    SvaraRadera
  6. Vilka underbara bilder! Njuter!
    Hälsar Karin/Pysselbolaget

    SvaraRadera
  7. såg jättefint ut. bloggade lite om dig idag igen:)

    tipstack till dig för Audrey Jeanne, jag är kär! när kommer de in till butiken tro? kram.

    SvaraRadera
  8. men aoah va fint! det är gött när inspirationen slår till.

    SvaraRadera
  9. Åh, vilket härligt rum!
    var har hon ärvt all kreativitet från? ;)
    Kram kram

    SvaraRadera
  10. Dessa underbara, underbara ungar! Vad skulle vi göra utan dem? :)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  11. Det är det här som är det bästa med din blogg Sofia. Att du hittar inspiration över allt.

    Men så är det kanske med människor? Det de är fulla av är också det de ser omkring sig. Och du ser och hittar vackra saker och ting, till och med när du känner dig minst inspirerad. :)

    SvaraRadera
  12. Vad hemskt det är när det händer. Det är liksom som en återvändsgränd. När det händer är det oftast kört för mig och jag måste släppa allt och göra något helt annat. Sedan så brukar den komma smygandes tillbaka och knacka på ryggen när man minst anar det. Och då släpper jag allt och bara springer till min skaparvrå :)

    Ha en fin dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  13. brist på inspiration råder inte här hemma men brist på både tid och sömn däremot. TACK UNDERBARA du för det fina kortet, de fina orden och den fina boken. Tänk så rätt jag hade om dig tom innan detta anlände inpackat på det finaste sättet. GIlla Gilla Gilla dig!!! KRAAAAAAAAAAAAM

    SvaraRadera