03 januari 2012

finpost? ja, väldigt gärna!


Om jag är poster-pepp så är jag minst lika mycket vykort-pepp. Jag har liksom märkt av att jag saknar finheter att lägga på lådan. Finpost helt enkelt.

För det är väl nästan höjden av snällhet, att skicka en snyggplitad hälsning på det gamla vanliga viset. Med frimärke. Jag vet att det låter gammaldags med jag älskar att få det. Ungarna älskar det. Vi hoppar högt allihopa när det dimper ner handskrivna kuvert i lådan. Och så hoppas alla att det är just till en själv. Och så surar fyra av oss när det oftast är till Liv. Liv har liksom en väldigt trogen brevvän. Till råga på allt har hon flera. 


Men nu surar vi inte mer över det, finpost var det ju. Sådan som känns som en present i sig. En megapresent egentligen. Fin form på fint papper (och bästa pappret) och det enda man vill är att tejpa upp det på väggen. Och bli glad över det varje dag. Och  som grädde på moset, den lilla hälsningen där innanför. Alltså. Jämför med ett sms. Är det inte en megapresent då? Å så fint tycker jag.





Och eftersom jag nu är så pappers-peppad så har jag sprungit på så mycket finheter att ni kan inte ana. Jag är alldeles uppskruvad över allt som snart dimper ner i affären.



Jo, det är en almanacka. Visst smäller man av?
Och allt det fina ligger den här lilla franska tigern bakom.
Snart i en affär nära dig.

 

14 kommentarer:

  1. Rackarns tjusigt, jag är så svag för det grafiska! Hå hum. Du hintar väl när de är inne..? :-)

    SvaraRadera
  2. Så härligt att höra att det fortfarande finns barn som skickar brev till varandra. Alltså riktiga brev som kommer i brevlådan. Jag var en skriva-brev-tokig tjej väldigt länge och kan sakna brevskrivandet väldigt mycket och den där underbara känslan av att hitta ett brev adresserat till sig i brevlådan.

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  3. Nej jag smäller helt av vad fint!!!

    SvaraRadera
  4. Underbart. jag är lika galen i detta som du. Ser fram emot leveransen.

    sanna

    SvaraRadera
  5. Oj, vilken fin! Och grön - min favoritfärg!
    Maria

    SvaraRadera
  6. Grymma mönster- kuverten är galet snygga- åhh tänk att få ett sånt på posten... Kram Johanna

    SvaraRadera
  7. Oh. Gillar! Jag är alltid på jakt efter fina kort och papper. Jag har faktiskt en brevvän jag med. Vi har skrivit sen vi var 10! Nu för tiden träffas vi också men skriver ännu långa brev på fina papper. Det är lycka varje gång det dimper ner ett sånt i lådan. Så, himla kul att du satsar på fina kort! Hoppas många köper och skickar.

    SvaraRadera
  8. åh, den almanackan!!

    o ja, post är så himla kul att få, och utvecklande att skriva. jag har kommit på att jag i princip inte kan skriva för hand, är så van att kunna sudda med ett knapptryck och skriver samma fel som jag gör på tangentbordet.

    SvaraRadera
  9. Så cool! Och vykorten är urfina!!!

    SvaraRadera
  10. Ja jag vet knappt vad jag ska skriva...men läs inlägget som mitt lilla tack hörrödudu! Kramar från tacksam Klara

    SvaraRadera
  11. jag älskar (verkligen ÄLSKAR) kort & papper och sparar på dem i högar och vill inte ens skicka dem.
    nu blev jag så inspirerad av dina fina kort.
    kanske dags för en ny förpackning för little.u ...

    kram.

    SvaraRadera
  12. Mycket tjusigt! Du har fingertoppskänsla, du.

    SvaraRadera
  13. Länge leve finposten! Jag och min svärmor skickar vykort till varann någon gång i månaden bara för att det är så roligt att få! Igår fick jag något ännu bättre på posten:) både fint kort och paket! Tack snälla för hälsningen och den fina anteckningsboken! Blev jätteglad! Kläderna passade perfekt:)
    Kram på dig
    Hanna

    SvaraRadera
  14. Ooooh så fint! Jag vill ha allt. Och washitejp vill jag också ha men den var slut i la boutique Mokkasin. Jag hoppas du snart får in mer av de svartvita varianterna. Och den svarta bokstavsgirlangen. För I crave de där grejerna. :-)

    Du kan du. Så fint så fint.

    Kram på dig.

    SvaraRadera