20 januari 2012

nästan jämt.



Livet är en fest. Särskilt på fredagar. Fast jag har feber och nästan hostar mig ihjäl mig. Och jag som skulle städa bort julen (som i och för sig var skral i år) för att göra det hela lite extra festligt. Vi brukar göra det i mellandagarna i vanliga fall, så vi är lite försenade. En bekräftelse i hög grad på vårt härliga kaos just nu. Nope, ohärliga. Och granen slutade vi vattna för sisådär två veckor sen. Är det någon som vet vad som händer med en gran då. Kulorna ramlade i alla fall ner av sig själv. Alltid något.

Äsch, nu lägger jag mig under pläden och tittar på eländet. Och känner att livet trots allt är rätt så mycket som en fest. På sitt eget lilla besynnerliga vis.





Fin fredag!

20 kommentarer:

  1. Krya på dig och ligg nu kvar under pläden så du blir bra!!Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att du är sjuk, passa verkligen på att vara det nu - ligg under filten och låt dig bli uppassad, ät massa glass och drick te....Det är du så värd som slitit så den senaste tiden. Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Trist att du inte mår bra, men roligt skrivet ändå. Det där med granen. Att kulorna ramlar ner av sig själv. Alltid något :)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  4. Krya på dig och var rädd om dig!

    Kram
    Johanna

    SvaraRadera
  5. vilka fredagsfestliga bilder! krya på dig! vi lägger till dig i vår blogglista så vi håller koll på dig och din fina blogg! :) Trevlig helg! / emelie och elin

    SvaraRadera
  6. Åh... krya på dig! Jag vet precis hur det är. Jag har legat hela veckan med förkylning, hosta och feber. Känner mig mer död än levande.. typ.

    hihi, kan inte låta bli än att småskratta lite åt granen och kulorna som trillar ner av sig själv.

    Jag älskar din blogg och älskar din affär. Jag tycker inte alls att du tillhör de där oinspirerade bloggarna som bara konsumerar en massa. Jag vet vad du har för värderingar... och jag håller helt och hållet med dig.

    Visst är barnens rum väldigt överkonsumerat. Det märkte jag i julas när min brorson fick paket efter paket. Slutade med att han fick så mycket att han själv utbrast: "WOW, alltså jag trodde inte jag varit SÅ snäll. Jag har ju fått massor av paket!"

    Då blir jag less... att man bara köper en massa för att de ska ha många paket. Istället för att köpa med känsla. Hoppas du förstår vad jag menar. :)

    Jag älskar att läsa din blogg, din affär och inspirerande foton är ju bland mina topp 5 favoriter.

    KRYA PÅ DIG NU!
    Många kramar

    PS: Tack för din fina kommentar!

    SvaraRadera
  7. Krya på dig. Det låter som om du är glad i alla fall:)

    Kram

    SvaraRadera
  8. I wish you better days.. soon!!
    Even though you're sick, you have very nice pictures!!
    With love, Herma

    SvaraRadera
  9. Ljuvliga bilder!

    Krya på dig ♥

    Kram/Jes

    SvaraRadera
  10. Haha - här hemma var det katten som hjälpte till med julgranskulorna! :-)

    Krya på dig! :-)

    SvaraRadera
  11. Krya på dig!

    Träffade Jenny på Formex igår. Och jag håller med dig. Verkligen så himla fina illustrationer och så roligt att du tagit in dem. Kommer du att ta in päronen och skärbrädorna?

    Julen kan röjas en annan dag, stanna under filten och bli frisk igen. Ingen idé att bry sig om det nu. Kram!

    SvaraRadera
  12. vilka coola grejer! allt ditt alltså! så fint. lådorna- underbara. eller vänta...du har ju net shopen!! höll på att glömma- förlåt.
    får ta mig en titt.
    krya på dig och du- ta de lugnt nu.

    SvaraRadera
  13. krya på dig!
    här har vi inte heller fått ut all jul, dock julgranen.

    krya på dig! kram

    SvaraRadera
  14. tror att du kan bli lite piggare när du ser butiken jag länkar till idag =)

    Krya på dig!
    Kram Terese

    SvaraRadera
  15. Underbara bilder du bjuder på! Krya på dig nu.

    Kram Victoria

    SvaraRadera
  16. Men gulle dig vad smickrad jag blir! Fast jag är inte helt säker på att jag förtjänar det med tanke på min uppdateringsfrekvens...
    Du får skriva vad du vill, namn eller filur, spelar ingen roll.

    Hoppas att du haft en lugn och skön helg så ska du se att orken att städa bort julen snart kommer, en vecka hit eller dit spelar ju ändå ingen roll. Det är fortfarande långt till påsk.

    Krya på dig. Kram!

    SvaraRadera
  17. Å en sån där hade jag som barn, den man drar i så snurrar den. vet du vart man kan köpa såna i dag??
    Hälsningar Linda
    maila gärna på linda.thorn@hotmail.com

    SvaraRadera