01 september 2011

drömmen om ett eget garage.

 
 


I senaste numret av Elle Interiör finns ett superfint reportage från ett hem som jag spanat in tidigare.  Ett gammalt garage i Paris som är omgjort till bostad och helt enkelt är fantastiskt. Och ett är säkert, sitter man ändå på ett garage kan det lika gärna se ut på det här viset. Eller lika gärna kanske är att hoppas för mycket.Väldigt gärna menar jag.
Bilderna i Elle är tagna av samma fotgraf fast med andra schyssta vinklar. Spantips!




Hemmet tillhör en av mina favoritillustratörer och formgivare Zoé de Las Cases. Hon gör så bedårande små saker, ni måste bara kika på hennes sida. Man ser hennes bilder då och då i min favorittidning och är dessutom en av formgivarna bakom mitt glassigaste pysselmärke. Lite lycka sådär.

11 kommentarer:

  1. Underbart snygg! Vilken inspiration!

    kram CC

    SvaraRadera
  2. Vilket fantastiskt hem! Fin inspiration. Och jag ska genast kolla in hennes sida.

    Kram Elina

    SvaraRadera
  3. Jag har oxå spanat in just detta tidigare, och jag minns främst toan/ handfatet hur mycket jag älskade den!!! Ha det så fint! Kram kram

    SvaraRadera
  4. Vilket garage! Undrar vart dom ställer bilen? :))

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara bilder! Supersnyggt.

    Kram Daniela

    SvaraRadera
  6. Jag har faktiskt bott i ett garage!

    Jag trivdes där, det var första stället jag botte på efter att jag flyttade hemifrån. Fast det var inte riktigt som här utan i ett suotteränghus från 80-talet, och hästhage utanför fönstret

    SvaraRadera
  7. La Cases var underbar att se! små kompositioner- som man- egentligen skulle kunna inspireras av och göra hemma.
    Thanks for charing.
    //Kristiina

    SvaraRadera
  8. Att ha flera udda speglar bredvid varann ( alltså inte den där IKEA-80-tals-väggen ;) ) för att göra en stor spegelvägg var mycket snyggt. Det läggs på minnet inför den stora dagen då jag har ett större badrum.

    SvaraRadera
  9. Supersnyggt! Ser inte det minsta ut som vårt garage ;-)

    SvaraRadera
  10. Jaaa, det där reportaget är så fint!!
    Trevlig helg : )

    SvaraRadera