03 september 2011

ett himla kul jobb.


- Tyckte du inte att det var skönt när det var ordning och städat? frågade K nyss.

Jovisst, det är alldeles förbaskat ljuvligt att vakna i ett nystädat hus och gå runt där och känna sig alldeles lyx-nöjd över att det inte syns en enda klädtrasa eller enda låtsatshund eller ens en endaste liten legobit. Joo och jag slängde visst mig ur mig att tänk om det alltid kunde vara lite på det viset. Men vad sjutton man är ju bara människa och jag jobbar faktiskt.

5 kommentarer:

  1. Ha ha! Skönt men det är verkligen en färskvara det där. Inte konstigt att man säger nystädat.

    På bilden tycker jag bara att det ser spännande och kreativt ut - så mycket att titta på! De där föreningssparbanken-spargrisarna (eller vad man nu säger...) väcker nostalgi. Vad var det de hette? Man fick ju böcker och sagor på band med dem när man var liten. Så synd att jag inte sparat dem ser jag ju nu...

    Och lampan i taket, är det granitslingan? Coolt. Sådär kan man ju också göra!

    Ha en fin lördag!

    SvaraRadera
  2. Vilken massa härliga saker!!

    Blir sugen på Snö-vitrinen så jag kan dö. Den är så fin. Är det den djupa eller grunda varianten du har?

    SvaraRadera
  3. Kristina - Ja, nu fick du ju svar innan jag hann svara här. Inte Granit alltså men säkerligen samesame. Jag minns faktiskt inte vad Spargrisarna kallades, nu heter de Norsu men det var inte det väl du tänkte ;)

    Johanna - Snö-vitrinet är lovely. Gillart massor och tröttnar inte trots att det har några år på nacken. Vi har den djupa men eftersom jag är återförsäljare så hade jag även det 30-djupa i butiken. Jag tycker det beror lite på hur det står och om man har ett eller flera, vilket djup man ska välja. Har man ytan så är det ju mer plats i det djupare och därför kanske ett plus, mer piffningsyta uppepå också :) Annars är det ju lika snyggt vilket som.

    Fin lördagskväll till er båda,
    kram.

    SvaraRadera
  4. Hjälp så inspirerande Sofia!
    Skrattar högt åt K´s kommentar, det kunde ju lika gärna varit A :)
    Kram tanten

    SvaraRadera
  5. Jättefint! Och lampan - jättefin!
    Städat är överskattat, det blir så fort rörigt igen ändå :)
    Ha en skön söndagskväll & kram från Ulrika

    SvaraRadera